تست مقاومت: آیفون SE در برابر آیفون 6s/6s پلاس

روزهای اولی که از آیفون 6 پلاس رونمایی گردید، گزارشاتی مبنی بر خم شدن دستگاه منتشر گردید که مشخص شد به شدتی که خبر ساز شده، نبوده است. در نسل بعدی آیفون یعنی آیفون 6s مقاومت دستگاه در برابر خم شدگی بیشتر شد و اپل با برخی تغییرات به این مقاومت دست یافته بود. حال به تازه وارد خانواده‌ی اپل می‌رسیم، آیفون SE.

از نظر تئوری آیفون SE به خاطر صفحه نمایش کوچک‌تر باید مقاومت بیشتری داشته باشد اما آزمایشات نشان داده که اینگونه نیست و آیفون 6s قوی‌تر از این دستگاه است. اپل به خاطر اخبار و مسائلی که پیرامون سری آیفون 6 آمد، سعی کرد که آیفون 6s را تا جایی که می‌تواند مقاومت کند و یکی از دلایل افزایش قطر نیز همین مسئله بود. تا به حال گزارشی از خم شدن آیفون SE منتشر نشده است، و با صفحه نمایش 4 اینچی نیز چنین اتفاقی بعید است در شرایط عادی رخ دهد. اما آزمایش‌های SquareTrade نشان داده که آیفون SE مقاومت کمتری در برابر فشار دارد.

SquareTrade که خود ارائه دهنده‌ی خدمات گارانتی است، با خیال راحت انواع بلاها و شکنجه‌ها را سر محصولات می‌آورد و ویدیوهای آن‌ها را منتشر می‌نماید. هر چند که آیفون SE ضخیم‌تر از آیفون 6s است اما در فشاری معادل 60 پوند (73 کیلوگرم) خم می‌شود، اما آیفون 6s تا 70 پوند را تحمل کرد.

در این آزمایش آیفون SE، آیفون 6s و آیفون 6s پلاس از نظر مقاومت در برابر آب، ضربه‌، فشار و سقوط با یکدیگر مقایسه می‌شوند. آیفون 6s به طور کلی بهترین عملکرد را در سه دستگاه گفته شده داشته است. زمانی که هر سه دستگاه در عمق 1.5 متری قرار می‌گیرند، آیفون SE کمتر از 1 دقیقه دوام می‌آورد، آیفون 6s تا 30 دقیقه دوام آورد و تنها قادر به پخش صدا نبود و آیفون 6s پلاس نیز تقریبا 10 دقیقه قادر به تحمل آب بود.

در تست ضربه نیز آیفون 6s بهترین عملکرد را داشت، آیفون SE در حاشیه‌ها به مشکل خود و شیشه رویی صفحه نمایش آیفون 6s پلاس ترک خورد. در تست سقوط نیز سری آیفون 6s عملکرد خوبی را نسبت به آیفون SE داشت،  بدنه آیفون SE بعد از 10 بار سقوط باز شد اما چنین اتفاقی برای آیفون 6s و آیفون 6s پلاس نیفتاد.

می‌توانید ویدیو این مقایسه را در پایین مشاهده و یا دانلود نمایید.