تست سقوط: آیفون 6s در برابر گلکسی S7

یک تست جدید سقوط برای آیفون 6s و گلکسی S7 منتشر شده است. هر دو دستگاه از فاصله‌ای بیش از 1 متر (3.3 فوت) رها می‌شوند. این سقوط برای پشت، پایین، کنار و پنل جلویی دستگاه تکرار می‌شود. هر دستگاهی که بتواند هر 4 سقوط را بگذراند و قادر باشد که تماس تلفنی برقرار کند، تست پنل جلویی برای آن آنقدر تکرار می‌شود تا به طور کامل دستگاه از دسترس خارج شود.

تست سقوط به پشت برای آیفون 6s به سبب بدنه فلزی مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند اما گلکسی S7 آسیب جدی می‌بیند و پشت آن ترک می‌خورد. گفته می‌شود که اپل نیز در سال 2017 به این نوع طراحی رو خواهد آورد.

تست پایین و بغل برای هر دو دستگاه مشکل حادی را ایجاد نمی‌کند و تنها بدنه دستگاه‌ها خراش می‌افتند. اما سقوط در حالی که جلو دستگاه به زمین برخورد می‌کند باعث می‌شود که گلکسی S7 آسیب جدی ببیند و کارایی خود را به طور کلی از دست بدهد. صفحه نمایش آیفون 6s نیز ترک می‌خورد اما برخلاف گلکسی S7 کار می‌کند.

آیفون 6s توانست با موفقیت هر 4 تست را پشت سر بگذارد و وارد مرحله دوم شد. دستگاه 5 بار روی پنل جلویی به زمین افتاد تا به طور کامل کارایی خود را از دست بدهد. طبق آزمایشاتی که گروه PhoneBuff برای سایر پرچمداران انجام داده است، در رده بندی کلی آیفون 6s پس از HTC 10 در رده‌ی دوم قرار می‌گیرد. می‌توانید ویدیو این آزمایش را در ادامه مشاهده نمایید.