تست سرعت: iOS 9.3.2 در برابر اولین نسخه آزمایشی iOS 9.3.3

اپل در هفته‌ی گذشته اولین نسخه آزمایشی iOS 9.3.3 را عرضه کرد. این به روزرسانی عملکرد جدیدی را به همراه نداشته و اپل در آن تنها به رفع باگ‌ها و بهبود عملکرد پرداخته است. این فقدان تغییرات به سبب نزدیکی به WWDC می‌باشد که اپل در آن iOS 10 را با تغییرات و ویژگی‌های جدید بسیار معرفی خواهد کرد. یک ویدیو از مقایسه سرعت iOS 9.3.3 (اولین نسخه آزمایشی) و iOS 9.3.2 روی آیفون 5 منتشر شده و می‌توان دریافت که این به روزرسانی بر روی یک دستگاه قدیمی چقدر تاثیر گذار بوده است.

iAppleBytes این مقایسه را انجام داده و در آن با دو آیفون 5 که نسخه سیستم عامل‌های آن‌ها مختلف می‌باشد، کارهای روزانه را انجام داده است. در ابتدای ویدیو مشخص می‌شود که iOS 9.3.3 در بوت شدن کمی سریعتر از iOS 9.3.2 است.

اما این سرعت تا چه حد تفاوت دارد و در سایر بخش‌ها چگونه است؟ در حالی که برخی از برنامه‌ها همانند مسیج و تویتر با نسخه‌ی جدید سریعتر هستند اما برخی موارد همانند بارگذاری اپ استور و صفحات وب در سافاری کندتر انجام می‌شود. تفاوت این دو سیستم عامل بسیار اندک است و این تفاوت اندک در بنچمارک نیز مشخص می‌شود. اما باید این نکته را هم در نظر داشت که اولین نسخه آزمایشی iOS 9.3.3 منتشر شده و هنوز جای پیشرفت دارد.

می‌توانید ویدیو این مقایسه را در ادامه مشاهده و یا دانلود نمایید.