تراشه A9 اپل در مقابل تراشه گلکسی S7 سامسونگ [مقایسه]

گلکسی S7 سامسونگ احتمالا در نهایت با دو تراشه مختلف عرضه خواهد شد؛ یکی تراشه خود سامسونگ یعنی Exynos 8890 و دیگری آخرین مدل کوالکوم یعنی همان Snapdragon 820. اگر چه هیچ کدام از شایعات در این باره دارای مدرک قطعی نبوده‌اند ولی همین انتظار از نسل بعدی گلکسی می‌رود. تراشه به کار رفته در گلکسی S7 به منطقه بستگی دارد، به طور مثال در آمریکا همیشه با تراشه Snapdragon عرضه می‌شود.

در هر صورت هر دو تراشه در این بررسی حضور دارند و در گذشته نتایج بنچمارک‌های هر دو تراشه گلکسی S7 در فضای مجازی منتشر شده است اما تا کنون در مقایسه با بهترین تراشه حال حاضر اپل حضور نداشته است. همانطور که در جدول بالا که به تازگی منتشر شده است، مشاهده می‌نمایید؛ Exynos 8890 و Snapdragono 820 که گفته می‌شود در گلکسی S7 استفاده می‌شود، نه تنها در مقابل A9 اپل که در آیفون 6s و آیفون 6s پلاس به کار رفته قرار گرفته بلکه در برابر تراشه قدرتمند A9X اپل که در آیپد پرو استفاده شده نیز حضور دارد.

A9X نه تنها دارای Clock Rate 2.26 GHz در مقابل Clock Rate 1.85 GHz تراشه A9 در هر هسته است، بلکه دارای دو برابر پهنای باند حافظه به همراه یک پردازنده گرافیکی 12 هسته‌ای است. با توجه به این مزایا به خصوص A9X، هر دو تراشه اپل در تست Geekbench تک هسته بالاتر از دو تراشه دیگر ایستادند و عملکرد قابل قبولی را در تست چند هسته‌ای از خود به جا گذاشته‌اند. همانطور که انتظار می‌رفت، نمره به دست آمده تراشه هشت هسته‌ای Exynos در تست چند هسته‌ای بر خلاف تست تک هسته‌ای بسیار بالا است. در تست Geekbench چند هسته‌ای بعد از Exon سامسونگ، جایگاه دوم به A9X اپل می‌رسد و در انتها A9 اپل قرار می‌گیرد.

با توجه به نتایج به دست آمده می‌توان گفت که هیچ کدام از این دستگاه‌ها برای اجرا بازی و برنامه‌های سنگین مشکلی را نخواهند داشت و با قدرت از پس اجرای آن‌ها برمی‌آیند.