تحلیلگران: آیفون 7 نا امید کننده!

کاهش فروش آیفون نسبت به سال گذشته که در دو دوره پشت سرهم اتفاق افتاده، هرگز سابقه نداشته و همین باعث نگرانی وال استریت شده است. استیو گراسو، مدیر فروش سازمانی استوارت فرانکل در این باره گفته که، اپل آن طور که انتظار می‌رود به طور دائم عمل نمی‌کند. او این دیدگاه را با وجود افزایش سهام اپل که پس از گزارش مالی سه ماهه سوم رخ داد، مطرح کرده  است. گراسو در ادامه گفته که هرکس که به آینده با آیفون 7 نگاه کند، فکر کنم تنها نا امید می‌شود.

صحبت از آیفون شده، بهتر است نگاهی به آمار مرتبط بیندازیم. طبق گزارشی که بر اساس ترافیک وب منتشر شده، اپل در سه ماهه دوم سال 2016، نسبت به سه ماهه دوم سال 2015 سهم ترافیک وب خود را در 18 کشور از 20 کشور از دست داده است. سهم ترافیک اپل در آمریکا 4 درصد، در آلمان 6 و در انگلستان 10 درصد کاهش یافته است.

اما در نقطه مقابل سهم ترافیک وب سامسونگ در 18 کشور از 20 کشور در سه ماهه دوم سال 2016 رشد داشته است. رشد 10 درصدی ترافیک در کشورهای فرانسه، آفریقای جنوبی، کانادا، انگلستان و استرالیا مشاهده شده است. یکی از دو کشوری که سامسونگ سهم خود را از دست داده، اپل افزایش سهم داشته است که عربستان سعودی می‌باشد.

طبق همین گزارش به لطف عرضه آیفون SE، تلفن‌های 4 اینچی همچنان در کانادا، فرانسه، ژاپن، انگلستان و ایالات متحده محبوب هستند. در این کشورها تلفن 4 اینچی، 20 درصد از ترافیک وب و بالاتر را به خود اختصاص داده‌اند. تلفن‌ها با رزولوشن 1440×2560 (QHD)  نسبت به سال گذاشته در ترافیک وب سهم بیشتری داشته‌اند. (استرالیا 3.5%، انگلستان 3.3%، آمریکا 3.1%، آلمان 2.8درصد و فرانسه 2.7 درصد).

نظر شما چیست؟ آیا آیفون 7 نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به قول استیو گراسو نا امید کننده خواهد بود؟

Apples-web-traffic-share-declined-in-18-out-of-20-countries Apples-web-traffic-share-in-various-countries LGs-web-traffic-share-in-various-countries LGs-web-traffic-share-was-mixed-over-the-last-year Samsungs-web-traffic-share-in-various-countries Samsungs-web-traffic-share-rose-in-18-out-of-20-countries

منابع: Device/Atlas, CNBC