تبلیغ جدید HTC، کپی برداری از تبلیغ‌های اپل و اهانت به اپل!

چندی پیش خبر معرفی گوشی جدید HTC با نام A9 را گذاشتیم که یک کپی برداری محض از آیفون 6S بود.HTC که اولین بارش نبود از محصولات آیفون کپی می‌کند مورد موجی از حملات در مقاله‌های موجود در روزنامه‌ها، مقاله‌ها و اینترنت قرار گرفت. آن‌ها در سال 2010 نیز به همراه اندروید بیش از 20 حق اختراع اپل را نقض کرده بودند که استیو جابز فقید گفت تا آخرین سنت حساب بانکی 40 میلیون دلاری اپل را خرج خواهم کرد تا حق خود را بگیرم. دستگاه جدید HTC نیز شباهت‌های زیادی به آخرین نسل آیفون دارد.

البته کمپانی HTC به دفاع از محصول خود پرداخت و ادعا کرد که اپل قبل از این از روی آن‌ها کپی کرده است. این کمپانی می‌گوید که اپل با ارائه آیفون 6 از بسیاری از نکات طراحی HTC’s One M7 استفاده کرده است. البته شباهت‌هایی بین آیفون 6 و M7 وجود دارد ولی همانند HTC One A9 یک کپی برداری مستقیم نیست!

در حال حاضر HTC سعی دارد که محصول جدید خود را با ارائه تبلیغ‌های مختلف به مردم بشناساند. در آخرین تبلیغ جدید این کمپانی با نام Be Brilliant نیز کپی برداری صورت گرفته است! این شرکت حتی به شعار همیشگی اپل که در تبلیغ 1997 بیان شد -متفاوت فکر کنید- نیز نیم نگاهی داشته است  و در آگهی خود از جمله متفاوت باشید استفاده کرده است. اما صبر کنید این آغاز ماجرا است.

اپل در سال 1984 یک تبلیغ برای مکینتاش ارائه کرد. تبلیغی که مفهوم اصلی آن تفکر متفاوت است و سعی داشت به مردم القا کند که دنباله رو نباشند. در آن آگهی که یک زن ورزشکار که تصویر مکینتاش بر روی لباسش بود بر خلاف تمام همنوعان خود بر علیه قیم بزرگ برمی‌خیزد و در حالی که از دست ماموران امنیتی در حال فرار است، پتک بزرگ خود را به سمت صفحه نمایشی که تصویر آن قیم در حال پخش است پرت می‌کند. HTC نیز در تبلیغش از همین روند استفاده کرده است، یک فرد برخلاف همه حرکت می‌کند اما یک مسئله دیگر که بسیار کنایه آمیز است لگد زدن به ظرف سیب‌ها است.

دور میزی که همه‌ی نفرات آن با یک طرز فکر هستند یا همان دنباله رو ها، یک ظرف سیب (اشاره به شرکت اپل و افراد دور میز اشاره به طرفداران اپل) نیز وجود دارد که فردی که نقش انسان متفاوت را دارد به زیر آن ظرف می‌زند و یک دختر از آن افراد دور میز نیز از او استقبال می‌کند و او هر چه بیشتر می‌رود طرفداران بیشتری را به دنبال خود می‌کشاند.

می‌توانید آگهی این کمپانی و آگهی اصلی اپل که در سال 1984 پخش را در زیر به صورت آنلاین مشاهده و یا دانلود کنید.

تبلیغ HTC:

 تبلیغ اپل در سال 1984: