تاچ آی‌دی برای پلیس دردسر ساز شد

اپل سهم ویژه‌ای در مبحث امنیت به لطف ویژگی‌هایی همچون تاچ آی‌دی و رمز گذاری‌ها قوی در نرم افزار خود دارد و همین عامل باعث مشکل برای پلیس نروژ شده است.

طبق گزارش وب سایت نروژی Bergensavisen، پلیس یک مجرم سابقه دار 27 ساله را دستگیر کرده است. پلیس معتقد است که با دسترسی به آیفون او _ فردی که در رابطه با مواد مخدر دستگیر شده است_ می‌توانند به موارد مورد نیاز خود برسند.

این متهم به جرم خود اعتراف نموده اما تا این لحظه از بازکردن آیفون با اثر انگشت مناسب خودداری کرده است، اما با تصمیم جدیدی که دادگاه منطقه‌ی Nordhordland گرفته است، پلیس می‌تواند وی را مجبور کند که انگشت خود را برای باز کردن دستگاه بر روی تاچ آی‌دی قرار دهد.

در سال 2014 نیز یک دادگاه در ویرجینیا، ایالات متحده، حکم داد که پلیس می‌تواند افراد دستگیر شده را مجبور به باز کردن دستگاه با اثر انگشت کند و این مورد شامل متمم 5 نمی‌گردد _در متمم 5 برای وارد کردن رمز عبور هیچ اجباری وجود ندارد_. اما شرایط برای پلیس نروژ کمی سخت شده است، رمز عبور مکمل در صورتی که از تاچ آی‌دی به مدت 48 ساعت استفاده نشود، یا دستگاه ریستارت شود و یا سه بار اثر اشتباه بر روی آن قرار گیرد، لازم است.

با این شرایط باید گفت که امنیت این‌چنینی، همانند بسیاری موارد ضرر بزرگی را به انسان‌ها می‌زند.