بکاپ آیتونز در iOS 10.2 هزار برابر امن‌تر شده است

نقص امنیتی موجود در iOS 10 که چندی پیش یافت شد، موجب رمزگشایی بکاپ آیتونز 2500 برابر سریع‌تر از iOS 9 می‌شد. به نظر می‌رسد اپل در سکوت بر روی این مشکل کار کرده است و با رمزگذاری قوی‎تر در اولین نسخه آزمایشی iOS 10.2، برای برطرف کردن این نقص امنیتی، اقدام کرده است.

زمانی که برای اولین بار این نقص امنیتی گزارش شد، اپل سریعا رمزگذاری متادیتا (فراداده) را در iOS 10.1رها کرد و همچنین این نقص امنیتی را پچ کرد. حال اپل در iOS 10.2 بر روی این مسئله بیشتر کار کرده است و امنیت بکاپ از قبل هم بهتر شده است. با اجرای یک فرآیند رمزگذاری قوی‌تر، بکاپ آیتونز iOS 10.2، هزار برابر امن‌تر از قبل شده است.

در iOS ‌10.2 نه تنها کل پایگاه داده‌ها رمزگذاری می‌شود، بلکه رمز عبور کاربر از گذشته بسیار پیچیده‌تر شده و احتمالات برای تولید کلید مرتبط بیشتر شده است. رمز عبور کاربران در حال حاضر بیشتر از همیشه امنیت دارد، و برای هکر فرضی هزار سال زمان می‌برد تا بخواهد این رمز عبور را بشکند!

اپل با افزایش تکرار الگورتیم‎ها باعث قدرتمندتر شدن رمزگذاری شده است. تکرار بیشتر باعث امنیت بیشتر می‌شود. اپل همیشه برای امنیت اهمیت ویژه‌ای قائل بود و این حساسیت بر روی بکاپی که روی کامپیوتر شخصی شما دخیره می‌شود، قابل درک است.

منبع: imazing