بهبود های جدید امنیت در iOS 7

1- قفل فعال سازی (iOS 7): دزدیده شدن آیدیوایس ها همیشه یک مشکل بزرگ بوده و این انتظار از اپل می رفته که برای مبارزه با آن کاری کند. راهکاری که این شرکت ارائه کرده قفل فعال سازی (Activation Lock) است؛ اگر یک سارق تلاش کند که قابلیت Find My iPhone را در آیدیواس دزدیده شده غیرفعال کند، و یا اینکه بدتر، بخواهد حافظه دستگاه را پاک کند، آن دستگاه دیگر هرگز قابل استفاده نخواهد بود مگر زمانی که رمز صحیح آیکلود وارد شود. این ویژگی جدید، یک انگیزه اضافه هم برای جیلبریک نکردن دستگاه ها توسط مردم است، چرا که با جیلبریک، قفل فعال سازی از کار خواهد افتاد. همچنین با آن دیگر باید منتظر کاهش خرید و فروش آیفون در بازار سیاه بود.

2- به روز رسانی خودکار (iOS 7): جدا از نوع سیستم عامل، چیزی که برای تولیدکنندگان بدافزارها بسیار امیدوار کننده است، اپلیکیشن های تاریخ گذشته است. هم از این بابت که بدافزار نویسان می توانند با ارسال پیام های جعلی برای به روز رسانی، دستگاه ها را آلوده کنند و هم اینکه می شود همچنان از نقاط ضعف برنامه ها که در آپدیت های جدید رفع شده، سو استفاده کرد. اما اپل با ارائه این راهکار برای به روز رسانی خاموش در پس زمینه، مهمات را از چنگ تولیدکنندگان بدافزار خارج کرده.

3- Do Not Track برای سافاری (iOS 7): این یکی از دو مورد در فهرست 5 تایی ما است که در جریان مراسم زیاد مورد بحث قرار نگرفت. چه از نظر امنیتی و چه بابت حریم خصوصی، این ویژگی جدید مهم است هر چند برخی از وب سایت ها هنوز آن را نادیده می گیرند.

4- وی پی ان برای هر اپلیکیشن (iOS 7): استفاده از وی پی ان ها راه مناسبی برای افزایش امنیت برای کاربران تجاری و شرکت ها است. داشتن کنترل بیشتر بر روی آن از هر نظر می تواند خوب باشد. این دومین ویژگی جدیدی بود که اپل کمتر روی آن مانور داد.

5- Keychain  برای آیکلود (iOS 7 و OS X 10.9): علاقه کاربران به برنامه های مدیریت رمز عبور برای هیچ کس راز بزرگی نبوده و نیست، به خصوص که برنامه های اینچنینی می توانند استفاده از رمزها با چند دستگاه را تسهیل کنند. اپل هم با این قضیه موافق است و با iCloud Keychain یک گام جدی برداشته. با استفاده آن از شما می توانید رمزهای امن درست کرده و با کمک آیکلود در بین دستگاه های اپلی مختلف تان به اشتراک بگذارید. اما این تنها فایده اش نیست. Keychain می تواند آخرین تاریخ ورود شما به حساب تان در یک سایت را هم به خاطر سپرده و اطلاعات شبکه وای-فای را نیز ذخیره کند. حفظ و پر کردن مشخصات کارت های اعتباری هم جزو دیگر هنرهای آن است.