برنامه که با حذف آن عمر باتری 15 درصد افزایش می‌یابد

اخیراً مصرف باتری بیش از حد برنامه فیسبوک برای اندروید تایید شد. با این حال به نظر نمی‌رسد که نسخه‌ی iOS آن حال و روز بهتری داشته باشد و با توجه به تست‌های انجام شده توسط گاردین، این برنامه حتی زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید بر روی باتری شما تاثیر می‌گذارد! پس از حذف برنامه و استفاده از نسخه‌ی موبایل سایت فیسبوک، مصرف باتری 15 درصد بهبود یافت. این رقم برای کاربران اندرویدی 20 درصد بود و در کل باعث می‌شود بسیاری برنامه‌ی فیسبوک را از دستگاه خود حذف کنند.

موضوع مصرف باتری برنامه فیسبوک چندین سال است که مطرح می‌باشد و در سال 2013 یک برنامه نویس از مصرف باتری برنامه فیسبوک بر روی آیفون خود انتقاد کرد. در اواخر سال 2015 فیسبوک این مسئله را پذیرفت و یک به روزرسانی را برای حل این مشکل ارائه داد. متاسفانه با به روزرسانی مشکل به طور کامل حل و فصل نشده است و اگر مسئله‌ی باتری دستگاه برایتان مهم است مطمئناً حذف فیسبوک می‌تواند یکی از بهترین راه حل‌ها باشد.

البته با استفاده از برنامه سافاری می‌توانید از این شبکه اجتماعی بهره ببرید و تنها یک یا دو ویژگی نه چندان مهم را از دست می‌دهید. علاوه بر بهره‌وری بهتر از باتری، همچنین از فضای اشغال شده برای این برنامه نیز رهایی پیدا می‌کنید. خود نرم افزار برای نصب 100 مگابایت را اشغال می‌کند، اما به سرعت فایل‌های کش حجیم آن، این رقم را چندین برابر می‌کند و پس از استفاده طولانی مدت بخشی نسبتاً زیاد را اشغال می‌نماید.

اگر حضور فیسبوک رقمی معقول‌تر در حدود 5 درصد را داشت میشد که آن را قبول کرد، ولی 15 درصد آن هم در صورتی که می‌توان از سافاری استفاده کرد، غیرقابل قبول است. باید دید که فیسبوک در آینده برای حل این مشکل چه خواهد کرد.