بررسی شایعات آیفون 7 ، هر آنچه که تا کنون می‌دانیم [قسمت دوم؛ بخش اول طراحی و ساختار]

در قسمت اول این بررسی مقدمه‌ای برای موارد مهم و سخت افزار ممکن را بررسی کردیم. در مبحث طراحی و ساختار به مواردی همچون دکمه هوم، تاچ آی‎دی، ضد آب بودن و … می‌پردازیم.

طراحی جدید و تازه

همانطور که احتمالا می‌دانید، اپل یک بازه 2 ساله برای طراحی مجدد گوشی‌های هوشمند خود را مدت زمان طولانی حفظ کرده است. بنابراین، آیفون 6S بسیار شبیه به آیفون 6 بود، آیفون 5S عمدتا با آیفون 5 یکسان بود، آیفون 4S از آیفون 4 غیر قابل تشخیص بود و … . به این دلیل است که ما انتظار داریم جانی ایو و همکارانش در طراحی آیفون تغییر ایجاد کنند؛ در حالی که همان اصالت آیفون حفظ گردد.

طرح مفهومی از آیفون 7 (برای مشاهده تصاویر در سایز اصلی بر روی آن‎ها کلیک کنید)

در حال حاضر ما نمی‌دانیم که آیفون 7 تا چه حد در طراحی تغییر خواهد داشت. تا حدودی مشخص است که پرچمدار بعدی iOS فاصله‌ی زیادی از 6/6s و 6 پلاس/6s پلاس نخواهند گرفت. اما با این حال امیداوریم که طراحی جذابی صورت بگیرد و باید منتظر ماند که اطلاعات بیشتری از آیفون 7 به بیرون درز کند که بگوییم شباهت آن به نسل قبل چه مقدار است و یا باید منتظر طراحی کاملا تازه باشیم.

مهم نیست اگر اپل به عصر لبه‌های 90 درجه‌ای آیفون 5/5S برگردد، در دوره‌ای که بسیاری از تولید کنندگان به قاب‌های گرد روی آورده‌اند، این می‌تواند نفسی تازه به طراحی آیفون بدهد. با این حال باید کمی صبر کرد تا نگاهی اجمالی به طراحی آیفون 7/7 پلاس داشته باشیم. از نظر مواد ساخت در این آیفون، اپل به احتمال زیاد از آلومینیوم باز هم استفاده خواهد کرد و با توجه به آیفون 6s که از آلومینیوم سری 7000 بود، که جزء قوی‌ترین آلیاژهای موجود آلومینیوم است، این بار نیز این ماده به کار می‌رود. تعداد کمی نظریه درباره طراحی آیفون 7 منتشر شده است:

حذف دکمه‌ی هوم:

اخباری مبنی بر اینکه آیفون بعدی اپل ممکن است دکمه هوم نداشته باشد منتشر گردیده است. به جای آن، از ویژگی‌های جدید لمس 3 بعدی برای جایگزنی و شبیه سازی دکمه هوم استفاده می‌گردد. اعتبار این شایعه مشخص نیست اما چه کسی می‌داند شاید این شایعه به حقیقت پیوست!

no-home-button

تلفیق صفحه نمایش و تاچ آی‌دی

ما همچنین ممکن است شاهد یک اسکنر اثر انگشت که با صفحه نمایش تلفیق شده است باشیم که همسو با حق اختراعی است که در اوایل سال 2015 از سوی اپل ثبت شد! خوب، این ایده نیز بسیار جذاب به نظر می‌رسد، یک صفحه نمایش با قابلیت اسکن اثر انگشت، نه بیش از حد تخیلی است و نه دور از ذهن!

آیفون 7 ضد آب؟

اخبار و شایعات نشان می‌دهد که ممکن است غول کوپرتینو نیز در نهایت آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را سوار قطار ضد آب‌ها کند. این مهم تا حدی با استفاده به جا از سیلیکون و واشرها در آخرین نسل آیفون عملی شده است. گذشته از شواهد فیزیکی موجود در آیفون 6s و آیفون 6s پلاس، حق اختراعی نیز از سوی اپل ثبت شده که نشان می‌دهد اپل بر روی ساخت دستگاه‌های ضد آب کار می‌کند. آیفون 7 ممکن است به فناوری مجهز شود که باعث بسته شدن پورت‌ها و جلوگیری از ورود آب و یا هر نوع مایع دیگری شود، که در نتیجه باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به قطعات داخلی دستگاه می‌شود.

پورت USB نوع C

گزارش شده که اپل 5 نمونه از آیفون 7 را آزمایش می‌کند، یکی از آن نمونه‌ها دارای پورت USB نوع C است. شک و تردید نسبت به این شایعه زیاد است، بسیار بعید است که اپل پورت استاندارد خود یعنی لایتینگ را رها کند و از این نوع USB استفاده نماید. این مورد دور از ذهن است و همه با این مسئله تقریباً موافق هستند.

نازک‌ترین آیفون ساخته شده تا کنون؟

از کوپرتینو گزارش شده که اپل هدف خود را برای ضخامت آیفون بعدی تقریبا 6 م.م تعیین کرده است. آیفون 6 در حال حاضر 6.9 م.م ضخامت دارد و آیفون 6s ضخامتی 7.1 م.م دارد. یکی از تغییراتی که ممکن است در نسل بعدی آیفون صورت بگیرد، شایعه حذف پورت 3.5 م.م می‌باشد. شایعات متعددی مبنی بر حذف این رابط جهانی و همه گیر، و جایگزین کردن پورت لایتینگ برای این منظور است. گزارشات نشان می‌دهد که اپل قصد دارد نازک‌ترین آیفون خود را در نسل بعدی جلوه دهد.

iphone-321این بررسی در 4 قسمت انجام می‌شود، برای خواندن قسمت‌های بعدی با ما همراه باشید.

سایر قسمت‌های این مطلب:

بررسی شایعات آیفون ۷، هر آنچه که تا کنون می‌دانیم [قسمت اول؛ مقدمه و سخت افزار]

بررسی شایعات آیفون ۷ ، هر آنچه که تا کنون می‌دانیم [قسمت سوم؛ صفحه نمایش و بخش دوم طراحی و ساختار]

بررسی شایعات آیفون 7 ، هر آنچه که تا کنون می‌دانیم [قسمت چهارم؛ لمس 3D، باتری،دوربین،قیمت، عرضه]