بررسی اختصاصی آیفون 6اس رنگ رز گلد از اپل اپس

سری S آیفون های 6 نیز از راه رسید و به قول خیلی ها این نسل از آیفون، بزرگترین آپدیت سری S در تاریخ آیفون هاست (this is the biggest “S” update ever). بعد از عرضه‌ی جهانی این آیفون ها در چند روز گذشته، پای تعدادی از آنها به فروشگاه های شهرهای ایران نیز باز شده است و کاربران ایرانی هم میتوانند همزمان با کاربران کشورهایی از جمله آمریکا، فرانسه و چین از این غول های تازه وارد لذت ببرند، البته به بهای قیمتی چند برابر !

2

 

ما نیز در اپل اپس بنا به رسالت همیشگی خود سعی کردیم خیلی زود این آیفون ها را تهیه کنیم و یک نگاه نزدیک به آنها داشته باشیم. در این مطلب نگاهی اختصاصی خواهیم داشت به آیفون 6اس رنگ طلایی سرخ یا همان رز گلد. زحمت تهیه‌ی عکس ها و کلیپ ها نیز بر عهده‌ی کیان جان بوده است که با تلاش پیگیرانه سعی کرده اند خیلی زود چشم ما را به جمال این  i-تحفه‌های عزیز روشن کنند!

 

مهم نیست چه میفروشید، مهم این است که آن چیز در پوششی زیبا قرار گرفته باشد!

طبق رسم همیشگی اپل، حتی اگر لازم باشد امکانات نیز فدای زیبایی میشوند و این از همان لحظه‌ی اول که جعبه را در دستت تان میگیرد مشهود است. البته باید بگوییم که اپل برای طراحی جعبه‌ی رنگ رز گلد نهایت سلیقه را به خرج داده و از رنگ های فوق العاده هارمونیک و هماهنگی استفاده کرده است.3

 

بعد از اینکه جعبه را باز میکنید، یک عدد آیفون با رنگی غریبه بهتان چشمک میزند که در زیر خود، آداپتور، کابل یو اس بی و جعبه‌ی هندزفری را پنهان کرده است. نیازی به توضیح نیست که همه‌ی این محتویات هم به طرز زیبایی کنار هم قرار گرفته اند و رنگ سفید بر روی تمامی آنها پاشیده شده است.4

 

بعد از اینکه آیفون 6اس را از جعبه خارج میکنید و در دست خود میگیرد، با اینکه از دور تفاوتی با آیفون 6 ندارد، اما متوجه تغییر جنس بدنه‌ی آن میشوید. آلومینیوم سری 7000 کار خود را کرده است و شما احساس میکنید که یک اسمارت فون محکم تر را در دستان خود گرفته اید، گفتنی است که تلاش برای خط انداختن بر روی آن هم سخت تر شده و دیگر از خط و خش های ریز متعدد رنج نخواهیم برد.5

 

البته اینکه نمایشگر نیز از شیشه های Ion-X بهره میبرند نیز کمک کرده آیفون های جدید از بدنه‌ی یکپارچه تری برخوردار باشند، گویا اپل سخت در تلاش است تا در نهایت آیفونی با بدنه‌ی یک تکه بسازد.6

 

به جز رنگ رز گلد، یک آیکون S در پشت بدنه و تغییرات بالا، تغییر دیگری را در بدنه شاهد نیستیم.

7

آیفون 6اس، صادقانه ترین دیوایس اپل تا به امروز!

وقتی آیفون را روشن میکنید و بعد از طی کردن مراحل اولیه وارد هوم اسکرین میشوید، متوجه میشوید که اپل در کنفرانس 18 شهریور چقدر از خود صداقت به خرج داده است! درواقع در اینکه اپل از الفاظ سریعترین، انقلابی و فوق العاده برای آن استفاده کرده است، کاملا حق داشته است.

 

همه چیز به طرز محسوسی سریعتر است، انیمیشن ها روان تر اجرا میشوند، اپ ها سریعتر اجرا میشوند، کنترل سنتر، ناتیفیکیشن سنتر و لاک اسکرین راحت تر بر روی صفحه قرار میگیرند و خروج از آنها نیز راحت تر از گذشته صورت میگیرد؛ فونت جدید San Francisco نیز باعث میشود کاملا حس کنید که یک محصول جدید در دست خود گرفته اید، چیزی مانند بوی منحصربفرد در لباس های نو.

 

البته این سرعت در نسل جدید سنسور تاچ آیدی نیز کار خود را کرده است و درواقع شما وقتی انگشت خود را بر روی دکمه‌ی هوم میگذارید، خیلی سخت است که بتوانید لاک اسکرین را ببینید، درضمن چرب بودن و کثیفی دست نیز اثر کمتری بر روی کار تاچ آیدی جدید میگذارد.

به نظر میرسد قدرت پردازنده‌ی A9 و رم دو گیگابایتی تاثیری به مراتب بیشتر از انتظار ما داشته اند و مطمئنا بعد از یک ساعت کار کردن با آیفون 6اس، از سرعت آن برای دوستانتان هم تعریف خواهید کرد.

 

3D Touch و تصاویر زنده؛ آیفون 6اس را در تاریخ با این نام ها به یاد خواهیم آورد!

احتمالا اولین چیزی که بعد از خرید آیفون به سراغ آن میروید، دوربین دیوایس است. بله دوربین 6اس هم به طور قابل مشاهده‌ای بهتر شده است و اگر مثلا بعد از آیفون 5 یا 5اس به سراغ آن آمده باشید، کیفیت بالای آن شما را شگفت زده خواهد زد!

 

البته کیفیت تصاویر و فیلمبرداری با رزولوشن 4K بعد از مدتی تکراری میشود و اینجاست که باید به سراغ تصاویر زنده برویم. تصاویر زنده تنها با لمس یک دکمه‌ در اپلیکیشن دوربین قابل تهیه هستند و راستش را بخواهید تصاویر زنده مانند دفترچه‌ی خاطرات میمانند، شاید در آن لحظه چندان متوجه اهمیت آن نشوید، اما وقتی مثلا بعد از دو ماه به تصاویر نگاه میکنید و با فشار بر روی آنها تپ میکنید و لحظات جالب قبل و بعدشان را مبینید، قند در دلتان آب خواهد شد.

 

 

خود فناوری 3D Touch نیز بدلیل اینکه تابحال از آن استفاده نکرده ایم، کمی حس غریبی دارد. به هرحال هنوز این باور در ذهن ما جا نیافتاده که آیفون مان میتواند فشار بر روی صفحه را محاسبه کند و این نیاز به گذشت زمان دارد. با لمس با فشار بر روی آیکون اپها میتوانید منوی دسترسی سریع آنها را ببینید، بدون اینکه لازم باشد وارد آن اپ شوید.

 

8

همچنین میتوانید هنگامی که در یک نرم افزار هستید، با لمس با فشار در لبه‌ی کناری صفحه، وارد نرم افزار دیگری بشوید یا وقتی داخل یک اپ هستید، بر روی یک لینک یا یک فولدر یا یک قسمت تپ کنید و فشار دهید تا پیش نمایشی را از محتویات آن ببینید، سپس با افزایش فشار، به داخل آن بخش منتقل شوید. به نظر من این سه امکان به اضافه‌ی مشاهده‌ی تصاویر زنده، مهمترین قابلیت های 3D Touch تا به الان هستند.

 

جمع بندی

آیفون 6اس زیباست، رنگ رز گلد آن زیباتر (مخصوصا خانم ها این موضوع را بیشتر حس میکنند). آیفون 6اس قدرتمند است، در دستان یک کاربر حرفه‌ای قدرتمندتر. آیفون 6اس کامل است، برای یک کاربر عادی، کاملتر.9

 

اگر آیفون 4، 4اس یا 5 دارید، در خرید آن شک نکنید؛ اما اگر دارای یکی از دوقلوهای 6 هستید، برای خرید آن تامل بیشتری داشته باشید. به هر حال سال آینده نسل هفتم آیفون ها معرفی میشود و همان طور که عدد هفت مقدس است، احتمالا آیفون 7 نیز باعث اعتقاد خیلی ها به اپل خواهد شد. بنابراین قبل از همه چیز خوب فکر کنید، مطلب بالا را بخوانید و در نهایت بهترین تصمیم را در قبال خرید این نسل عجیب از آیفون ها بگیرید.

 

فیلم جعبه گشایی یا Unboxing آیفون 6اس را هم می توانید در زیر مشاهده کنید : 

در انتها نیز دعوت میکنم تصاویر بیشتری از آیفون 6اس را که به طور اختصاصی توسط کیان جان تهیه شده مشاهده کنید:

 

10

 

11

 

12

 

13

 

14

 

در آخر نیز جا دارد  از دو تا از دوستانی که برای تهیه این بررسی به ما کمک کرده اند، تشکر کنیم : امیر طاهر فرتاشی و جویا محمد