با ویژگی های مک 10.9 آشنا شوید !

 

و بالاخره کنفرانس اپل تمام شد و نسخه جدیدی از iOS و مک  هم معرفی شدند !

 

WWDC-2013-banners-MacStories-006-1024x768

 

حدس هایی زده میشد که این مک هم قابلیت های فوق العاده ای را دارا خواهد بود و در این کنفرانس آن حدس ها به وقوع پیوست !

 

hero_wave

 

به بررسی ویژگی های جدید و فوق العاده این نسخه از مک می پردازیم ….

 

 

مک 10.9 با کمال تعجب ، از نسل گربه سانان جدا شده و اسم Mavericks را به خود اختصاص داده (به فارسی یعنی حیوان بی سرپرست !!!) . همچنین این مک دارای یک تصویر اصلی متفاوت است و از زمینه اجرام فضایی خارج شده است . این نسخه از مک بیشتر از داخل بهبود یافته و ویژگی های جدید آن کمتر از سال های گذشته هستند .

 

iBooks

 

بالاخره یکی از بهترین سرویس های مختص iOS ، به مک نیز کوچ کرد تا تجربه خواندن کتاب های الکترونیکی و فایل های PDF را راحت تر از  قبل کند . همچنین قابلیت های جذابی به این برنامه در مک اضافه شده است که مخصوص مک هستند . مثلا می توانید به خاطر صفحه بزرگ لپ تاپ ، چند کتاب را با هم اجرا کنید . همچنین میتوانید با استفاده از سرویس iCloud ، در این برنامه هماهنگی ایجاد کنید تا وقتی کتابی را در مکتان باز میکنید ، جایی باز شود که قبلا در آی دیوایستان تا آنجا خوانده اید . همچنین همراه با iBooks ، فروشگاه iBookstore هم به مک آمده است تا نیاز شما را بر طرف کند .

 

 

Multiple Displays

 

این قابلیت به شما این امکان را می دهد که چند صفحه نمایش متصل را با یک سیستم عامل اجرا کنید و همزمان در هر کدام از صفحه نمایش ها ، یک برنامه خاص خود را اجرا کند . بدون اینکه در کار یک صفحه نمایش یا در سیستم مشکلی بوجود بیاید . مثلا در لپ تاپ یک برنامه باز است و در پروژکتور یک برنامه ی دیگر !

 

 

 

بهبود هایی در مصرف ماده و انرژی

 

مک جدید بسیار نسبت به نسخه های قبلی کم مصرف تر شده . به طوری که حدود 72% مصرف CPU ی کمتری نسبت به نسخه قبل خود دارد ! همچنین فضای مصرف شده در حافظه جانبی (رم) هم کاهش قابل توجهی پیدا کرده که این عوامل روی هم سرعت بوت شدن و کار های داخلی سیستم عامل را تا 1.4 برابر افزایش می دهند !

 

 

Safari

 

این بار سافاری با اصلاحات جذاب و باور نکردنی ای به مک شما آمده . به طوری که سرعت لود کردن صفحات (جاوا اسکریپت) برنامه تا حد قابل توجهی زیاد شده و همینطور علاوه بر سریع شدن در مصرف سی پی یو هم بسیار کم مصرف تر و سبک تر شده و این باز شدن و بسته شدن برنامه را هم سریع تر میکند . همچنین این نسخه از سافاری از لحاظ ظاهر هم تغییراتی یافته که در عکس ها بهتر می توان آن را توضیح داد .

 

Tags

 

 

با استفاده از این ویژگی می توانید برای فولدر ها و برنامه هایتان تگ هایی را انتخاب کنید که این کارجستجوی شما را در دفعه های بعد آسان تر میکند . همچنین تگ های شما قابلیتت ذخیره در iCloud را هم دارا هستند تا بتوانید فایل های داخل سرویس ابری را هم به راحتی جستجو کنید .

 

 

Notification های جدید

 

نسخه جدید مک در زمینه نوتیفیکیشن های جدید هم ارتقای زیادی نسبت به نسخه قبلی خود کرده است . همچنین قابلیت پاسخ سریع (Quick Reply) به این نسخه اضافه شده تا سرعت پاسخ دهی شما به ایمیل ها و پیام ها را افزایش دهد . همچنین شما میتوانید اخبار مهم را (اگر علاقه داشته باشید و علامت اش را زده باشید) اطلاع رسانی میکند و همچنین اگر مک شما اسلیپ یا خاموش باشد ، پس از اولین مراجعه شما به مک ، همه اخبار اخیر در گوشه صفحه لپ تاپ شما ، منتظر دیده شدنشان توسط شما هستند .

 

 

و بالاخره ، Apple Maps !

 

پس از یک سال کار پی در پی برای تصحیح نقشه – افتضاح – اپل در iOS 6، این بار نقشه اپل با بهبود های چشمگیری به مک شما آمده است تا شما را بیش از پیش شیفته خود تکنولوژی سه بعدی آن کند ! مخصوصا وقتی حالا که بهبود هایی اساسی در آن ایجاد شده است . اگر شما آیفون یا آیپد داشته باشید ، میتوانید با استفاده از سرویس iCloud ، مسیر های مرد نظرتان را به دستگاه های قابل حمل خود بفرستید و به راحتی به محل مورد نظر نقل مکان کنید .

 

 

و حتی نقشه های 3 بعدی اپل یعنی Flyover هم به مک آمده است . همچنین با استفاده از iCloud میتوانید مسیر یابی هایتان را از مک به آیفونتان منتقل کنید .

 

 Calendar با ظاهری جدید

 

برنامه تقویم مک هم تغییرات زیادی در خود یافته که البته اکثر آنها ظاهری هستند و باید با عکس آنها را به شما نشان داد همچنین این را هم باید گفت که طراحی این برنامه حالت تخت (Flat) را به خود گرفته است . همچنین تغییراتی کاربردی هم در ساختار برنامه صورت گرفته که به استفاده کاربر ، راحتی زیادی می بخشد .

 

نسخه نهایی این سیستم عامل ، در پاییز اوایل پاییز عرضه خواهد شد .

دوستان به زودی منتظر بررسی اختصاصی OSX 10.9 در اپل اپس باشید.