اینترنت 5G در دستور AT&T، سرعتی 10 تا 100 برابر 4G LTE

تکنولوژی به سرعت رو به جلو حرکت می‌کند و اتصالات بی سیم و شبکه‌ها نیز از این روند مستثنی نیستند.  AT&T اعلام کرده است که در سال جاری میلادی آزمایش‌های مرتبط با 5G را با همکاری اریکسون و اینتل انجام می‌دهد. این کمپانی قصد دارد که در سه ماهه دوم بر روی موارد مرتبط با 5G در آزمایشگاه کار رو شروع کند و آزمایش آن را در تابستان در محیط‌های باز انجام دهد. ارائه آزمایشی در آستین (مرکز ایالت تگزاس) قبل از پایان سال میلادی آغاز خواهد شد.

انتظار می‌رود که 5G سرعتی 10 تا 100 برابر سریع‌تر از میانگین سرعت 4G ارائه دهد. مشتریان سرعتی در بازه‌ی گیگابایت در ثانیه خواهند دید نه مگابایت در ثانیه! شما می‌توانید یک برنامه تلوزیونی را در کمتر از 3 ثانیه دانلود کنید. همچنین در 5G زمان تاخیر بسیار پایین‌تر است، یعنی به طور مثال زمانی که شما گزینه شروع را برای استریم یک ویدیو بر روی دستگاه را می‌زنید به سرعت اعمال می‌شود. انتظار می‌رود که این تاخیر در بازه 1 تا 5 میلی ثانیه باشد.

جان داناون، مدیر ارشد و رئیس گروه فناوری و عملیات AT&T در این باره گفت: تجربه‌های جدید همانند واقعیت مجازی، ماشین‌های خودران، مباحث رباتیک، شهرهای هوشمند و … وابسته به تست شبکه‌هایی است که شبیه به قبل نیستند. این یک فناوری همه جانبه، فراگیر و پاسخگو به مشتری خواهد بود. 5G نیازها را به واقعیت بدل می‌کند. 5G به پتانسیل کامل خود خواهد رسید، چون که ما آن را یک معماری نرم افزار محور طراحی کرده‌ایم که می‌تواند به سرعت خود را با خواسته‌های جدید وفق دهد و به مشتریان کنترل بیشتری برای خدمات شبکه خود می‌دهد. روش ما ساده است، ارائه یک تجربه واحد و یکپارچه که با 5G ساخته شده است، شبکه ساخته شده بر پایه نرم افزار (SDN)، داده‌های بزرگ، امنیت و نرم افزارهای متن باز.

در گذشته نیز اپراتور Verizon اعلام کرده بود که آزمایش برای 5G در سال جاری میلادی صورت می‌گیرد.

پیش بینی می‌شود که فاز اول این پروژه در سال 2018 تکمیل شود.

257007-2560