اپ استور 3,700 یورو را برنگرداند!

crossan-apple-in-app-purchases

 

ماجرا از این قرار است که کامرون  13 ساله ، فرزند یک افسر پلیس بیش از 300 خرید در بازی های Plants vs Zombies, Hungry Shark, Gun Builder, Nova 3 انجام داده، جالب اینجاست که این پسربچه در یک بازی برای خرید سکه طلا 77.98 یورو پرداخت کرده!

لازم به ذکر است که چندی پیش در اقدامی مشابه اپ استور مبلغ 2.250 دلار را به علت عدم سواد کافی به کودک 5 ساله پس داد. اما اپل درخواست پس دادن پول توسط پدر کامرون را رد کرد! پدر کامرون که خود نیز افسر پلیس بود مجبور شذ تا پسرش را به مرکز کلاهبرداران اینترنتی بفرستد تا بتواند این پول را پس از بازجویی و اثبات بی گناهی برگرداند. او در این باره می گوید :”مطمئنم کامرون هیچ عمدی در این کار نداشته ولی برای پس گرفتن پولم مجبور بودم این کار را بکنم!” ولی جای سوال اینجاست که آیا کامرون به اندازه کافی سواد نداشته که نوتیفیکیشن ها را بخواند؟ و آن ها را نه یک بار نه دو بار بلکه 300 بار dismiss کند! کامرون در جواب گفته که نمیدانسته از حساب پدرش پول کم می شود چون برنامه ها برای دانلود رایگان بوده اند!

با این وجود اپل پول همچنان اصرار بر برنگرداندن پول دارد و این مشکل را بر عهده والدین می داند چون آیپد ها دارای قفلی هستند که از خریدهای اتفاقی یا ناخواسته جلوگیری می کند!