اپل: 90% لوازم جانبی‌‌های آمازون برای شارژ تقلبی هستند

اپل به مشتریان آمازون برای خرید لوازم جانبی از این وب سایت هشدار داده است. طبق گفته‌ی اپل، 90 درصد شارژر و کابل‌هایی که به عنوان اصل فروخته می‌شوند، تقلبی می‌باشند. این اطلاعات از دادخواست اپل که در دادگاه فدرال مطرح شده، به دست آمده است. اپل از یک شرکت مستقر در نیوجرسی به نام Mobile Star، به عنوان منبع این کالاهای تقلبی شکایت کرده است.

اپل این لوازم جانبی را خریداری کرده است و سپس به آمازون اطلاع داده که این اجناس تقلبی می‌باشند. آمازون به اپل شرکت Mobile Star را به عنوان ارائه دهنده لوازم جانبی تقلبی معرفی کرده است. این لوازم جانبی برای کاربران اپلی خطرناک است، چون می‌تواند باعث گرمای بیش از حد دستگاه و شوک الکتریکی گردد.

در سال 2013، یک خانوم 23 سال در چین زمانی که به آیفون 5 خود برای پاسخ به تماس مراجعه کرد، کشته شد! گزارش‌های دیگری برای به خطر افتادن سلامت و جان کاربران به خاطر شوک التریکی نیز در گذشته بوده است. اپل با شارژرهای ارزان قیمت، که تولید کننده‌های شخص ثالث روانه‌ی بازار می‌کنند، مشکلات متعددی داشته است. اپل در حدود سه سال پیش، یک کمپین را برای مبادله کابل و شارژرهای تقلبی با نسخه اصلی آن‌ها راه اندازی کرد. این کمپانی بابت خریداری کابل و شارژرهای تقلبی در آمازون نگران است، قطعاتی که ممکن است حتی باعث مرگ کاربران اپلی شوند.

به کاربرانی که در خارج از کشور حضور دارند و لوازم جانبی خود را به عنوان اصل از آمازون خریداری کرده‌اند، پیشنهاد می‌گردد، از اصالت کالای خود مخصوصا در خصوص کابل و شارژر مطمئن شوند. کاربران عزیز داخل کشور نیز در خصوص موارد این چنینی بسیار دقت نمایند و حتما از فروشگاه‌های معتبر شارژر و کابل رابط آن را خریداری کنند.

منبع: AP.org