اپل پنسل : یک ترازو، ویرایشگر تصاویر و کیت صدا سینتی سایزر

چندی پیش خبری مبنی بر قابلیت جالب صفحه نمایش ۳D Touch  آخرین نسل آیفون برای شما قرار دادیم که با استفاده از تکنولوژی به کار رفته در این صفحه نمایش می‌توان وزن دو جسم را با یکدیگر مقایسه کرد.

حال برنامه نویسی به نام Simon Gladman – سیمون گلدمن – با عرضه اپل پنسل ، 3 برنامه مختلف برای این قلم اپلی طراحی کرده است. یکی از این برنامه‌ها کارکردی تقریبا مشابه Plum-O-Meter دارد، و دو برنامه بعدی یکی برای ویرایش تصاویر با اپل پنسل و دیگری استفاده از آن به عنوان یک کیت صدای سینتی سایزر -یک وسیله که صداهای مختلف را تولید و سیگنال‌ها را با فرکانس‌های مختلف ترکیب می‌کند- است. این برنامه نویس خلاق با طراحی این سه برنامه نشان داد که اپل پنسل تازه در شروع راه است و می‌توان از آن استفاده‌های بسیار زیادی کرد!

توضیحات این سه برنامه و ویدیو نحوه کار آن‌ها:

PencilScale : این نرم افزار با کمک وسیله‌ای دست ساز، اپل پنسل را تبدیل به یک ترازو می‌کند. اپل پنسل بسیار حساس است اما نتایج آن طور که باید دقیق نیستند.

PencilController : این یک نسخه پیشرفته‌تر از برنامه‌های پردازش تصاویر محسوب می‌شود. این برنامه از اپل پنسل برای کنترل کننده پارامترهای مختلف در تصویر استفاده می‌کند. به طور مثال می‌توانید پارامترهایی که در کنتراست تصویر موثر است را با استفاده از اپل پنسل تغییر دهید.

PencilSynth : این نرم افزار با کمک اپل پنسل یک سینتی سایزر را در اختیار شما قرار می‌دهد. این برنامه با استفاده از حرکت اپل پنسل و با در نظر گرفتن شاخص‌های مختلف برای تولید صدا، این کار را انجام می‌دهد.

مطمئناً این آغاز کار است، چون اپل پنسل به تازگی وارد بازار شده است و هر چه که به جلوتر برویم، ایده‌های این چنینی بیشتر بیشتر ظهور می‌کنند. طرح‌هایی که بسیاری از آن‌ها در حد همان ایده می‌مانند و تنها تعداد بسیار کمی از آنان موفق می‌شوند به مرحله عرضه عمومی و عملی شدن آن‌ها دست پیدا کنند!

با ما همراه باشید …