اپل در صدر؛ فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول 2017

موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics به تازگی گزارش در باره بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال 2017 (ژانویه-مارس) منتشر کرده است.

طبق گزارش این شرکت، در سه ماهه اول سال 2017، یعنی ژانویه تا مارس، 353.3 میلیون گوشی هوشمند به فروش رفته که 6.1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در لیست 5 گوشی برتر از نظر فروش یک سورپرایز وجود دارد، کمپانی Oppo در این لیست یک نماینده به خود اختصاص داده است. اپل و سامسونگ نیز هر کدام دو دستگاه در این لیست دارند.

همانطور که در جدول پایین مشاهده می‌کنید، رتبه اول و دوم فروش متعلق به آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به ترتیب با 21.5 و 17.4 میلیون دستگاه می‌باشند.

رده سومین گوشی برتر از نظر فروش با 8.9 میلیون دستگاه متعلق به R9s کمپانی Oppo است، یک گوشی اندرویدی 400 دلاری با بدنه فلزی که نسبت به قیمتش امکانات خوبی دارد. با وجود اینکه این دستگاه در کشورهایی مانند آمریکا به طور رسمی دس دسترس نیست اما با محبوبیت در بازارهای هند و چین توانسته این رتبه را کسب کند.

گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه سامسونگ نیز در رده‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند. Galaxy J3 2016 (حدود 6.1 میلیون دستگاه) و Galaxy J5 2016 (حدود 5 میلیون دستگاه) نماینده‌های سامسونگ در این لیست بودند. توجه داشته باشید که گلکسی S8 و S8+ در سه ماهه اول در دسترس نبودند و دلیل اینکه این دستگاه‌ها جز پرفروش‌ها نیست این مسئله می‌باشد.