اپل در دادگاه برای نام تجاری iPhone شکست خورد

مطمئناً با دیدن کلمه‌ی iPhone ذهن ما به سوی گوشی هوشمند اپل می‌رود، پرفروش‌ترین گوشی هوشمند دنیا. اما این تنها آیفون در دنیا نیست و دادگاهی در چین برخلاف خواسته‌ی اپل، برای نام تجاری آیفون، رای صادر کرده است.

در چین یک برند تولید محصولات چرم با نام IPHONE وجود دارد که اپل بر ضد آن اقامه‌ی دعوی کرده بود. کمپانی چینی Xintong Tiandi Technology نام تجاری IPHONE _همه با حرف بزرگ_ را در سال 2007 ثبت کرد. همان زمانی که اولین آیفون در غرب ساخته شد. البته آیفون چند سال بعد به طور رسمی در چین عرضه شد.

اپل اولین بار در سال 2012 مبارزه بر سر نام آیفون را آغاز کرد و پس از آن بارها در این راه شکست خورده است. قسمتی از مشکل اپل با مقامات چینی این است که نمی‌تواند آن‌ها را برای اینکه نام آیفون به خوبی در چین شناخته می‌شده _قبل از آنکه کمپانی Xintong Tiandi از آن استفاده نماید_ متقاعد نماید.

کمپانی اپل دوباره برای این ادعا شکست خورده است و تجدید نظرهای پیاپی نتوانسته به این کمپانی کمک نماید و آخرین شانس اپل نیز از دست رفته است. بدین ترتیب کمپانی Xintong Tiandi می‌تواند آزادانه از IPHONE بر روی محصولات خود استنفاده کند. نام تجاری این کمپانی تنها برای محصولات چرمی است و نمی‌تواند از آن برای تولید گوشی‌های هوشمند استفاده نماید.

این تنها شکست کمپانی اپل برای نام تجاری نیست. در سال 2012 اپل مجبور شد برای استفاده از نام iPad در چین 60 میلیون دلار پرداخت کند. پس از آن نیز کمپانی اپل یک شکست دیگر را برای اعتراض به نام تجاری iFone در مکزیک متحمل شد.

منبع: legaldaily