اپل تی وی جدید با پشتیبانی از بازی در راه است

http://appleapps.ir/wp-content/uploads/2014/03/atv1.jpg

 

اپل تی وی جدید شرکت اپل که صحبتها و شایعات بسیاری را نیز با خود به همراه داشته به زودی رونمایی خواهد شد. اما جیم دارمپل خبرنگار سرشناس اخبار اپل این ادعا را رد کرده و عقیده دارد که اپل تی وی جدید به این زودی ها رونمایی نخواهد شد.

اگرچه زمان عرضه ی این محصول نامعلوم است اما براساس شایعات، اپل تی وی جدید از بازی های ویدئویی که پیش ازین در آیفون و آیپد محبوبیت کسب کرده اند به همراه اپل استور اختصاصی (برای اولین بار) پشتیبانی می کند. عرضه ی این محصول در  سال گذشته بارها به تعویق افتاد و ممکن است در هفته های پیش رو روانه بازار شود.
شایعات پیرامون این محصول از ابتدای سال 2013 آغاز شد که تحلیل گر سایت TechCrunch پیش بینی کرد که تمرکز اپل تی وی جدید بر روی بازی است. در همان زمان پیش بینی شد که این محصول تا پایان سال 2013 عرضه شود که بعدها به 2014 موکول شد.
بعلاوه ی پشتیبانی از بازی و کنترلرهای iOS 7 ، دیگر شایعات اپل تی وی ادعا می کنند که این محصول با AirPort Express ترکیب می شود که قابلیت routing (مسیریابی) خواهد داشت. به احتمال زیاد اپل تی وی با شرکتهای تلویزیون کابلی نیز قرارداد بسته است و یک داشبورد اختصاصی برای این تلویزیونها خواهد داشت.
تیم کوک در مصاحبه اخیرش با Sharedholders اعلام کرده که اپل تی وی در سال 2013  با احتساب فروش و کرایه ی فیلم و سریالهای تلویزیونی در مجموع یک بیلیون دلار برای اپل سود داشته است. وی در ادامه با توجه به رشد بی-سابقه ی اپل تی وی گفت که “امروزه دیگر سخت است که اپل تی وی را یک سرگرمی بدانیم.”
این شرکت اخیرا یک بخش اختصاصی در فروشگاه آنلاین اپل برای اپل تی وی طراحی کرده و در ازای خرید هر اپل تی یک گیفت کارت 25 دلاری نیز هدیه می دهد که احتمالا برای فروش اپل تی¬وی های فعلی وآماده کردن بازار برای محصول جدید است.