اپل برنامه لینکدین را از فروشگاه نرم افزاری روسیه به درخواست مقامات پاک کرد

پس از حذف برنامه نیویورک تایمز از فروشگاه نرم افزاری اپل در چین به درخواست دولت این کشور، حال اپل برنامه لینکدین را نیز از اپ استور روسیه پاک کرده است. چند هفته پیش وب سایت لینکدین در روسیه مسدود شد و حالا برنامه آن نیز جایی در فروشگاه‌ها ندارد.

لینکد‌ین طبق حکم دادگاه، قوانین داخلی روسیه را نقض کرده است. طبق یکی از قوانین روسیه، اطلاعات شهروندان این کشور باید در سرورهای داخل کشور ذخیره گردد اما لینکدین این قانون را اجرا نمی‌کرد. تقاضای مقامات روسی برای حذف لینکدین از فروشگاه‌های اپل و گوگل مورد قبول این دو کمپانی واقع شد.

اپل در حدود یک ماه پیش این درخواست را دریافت کرده بود. حذف این برنامه در صورتی که وب سایت آن در روسیه مسدود شده بود، حساسیت زیادی را به همراه نداشت.

نیویورک تایمز در گزارش خود گفته که اغلب شرکت‌های آمریکایی از این قانون پیروی نمی‌کنند. این برخورد روس‌ها برای جدی نشان دادن قوانین در این زمینه است. وجود سرور در کشور شاید از جنبه‌های مختلفی برای روس‌ها می‌تواند حائز اهمیت باشد. از طرفی اطلاعات شهروندانشان در کشور باقی می‌ماند و از سوی دیگر کنترل را برای آن‌ها آسان‌تر می‌کند.

منبع: نیویورک تایمز