اپل ادعا کرده است که تفاوت عملکرد باتری تراشه‌های a9 در آیفون 6s کمتر از 2-3 درصد است!

طی روزهای اخیر حواشی زیادی پیرامون تراشه‌های استفاده شده در نسل جدید آیفون رخ داد. در ابتدا که مشخص شد که اپل از دو تراشه با فرآیند ساخت متفاوت استفاده کرده است! و پس از اعلام این خبر تحلیل گران این حوزه دست به کار شدند تا ببینند که فرق این دو تراشه که یکی ساخت سامسونگ و دیگری ساخت کمپانی TSMC در عملکرد چگونه است!

یکی از بررسی های به عمل آمده تفاوت عمر دو ساعته باتری را نشان می‌داد که یکی از مهمترین فاکتورها به حساب می‌آید و از طرفی دیگر عملکرد چیپ TSMC بهتر بود و از نظر دما نیز در دمای پایین‌تری قرار داشت.

حال اپل با توجه به این اخبار منتشر شده درصدد دفاع از محصولات خود _آیفون 6s/6s پلاس_ برآمده است و ادعا کرده است که این نتایج غیر واقعی هستند و طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

“با تراشه a9 که توسط اپل طراحی شده و در آیفون 6s و یا آیفون 6s پلاس به کار رفته است، شما صاحب پیشرفته‌ترین چیپ ساخته شده برای تلفن‌های هوشمند در دنیا شده‌اید. تمام تراشه‌های تولیدی مطابق با بالاترین استاندارهای اپل برای ارائه عملکرد عالی و بهره‌وری حداکثری از ظرفیت باتری صرف نظر از رنگ و ظرفیت هستند.

برخی از تست‌های انجام شده بر اساس کارهای سنگین و استفاده حداکثری از پردازنده دستگاه به صورت مداوم تا زمانی که باتری به صورت کامل تخلیه شود صورت گرفته‌اند که هرگز با دنیای واقعی و مصرف روزانه قابل قیاس نیست. این یک روش گمراه کننده برای اندازی گیری عمر باتری می‌باشد. بر اساس تست‌های ما و داده‌های مشتریان عمر باتری آیفون 6s و 6s پلاس تفاوت بسیار اندکی در حد 2 و یا 3 درصد دارند.”

با این حال هنوز هم این تفاوت 2-3 درصدی با آنچه که مشتری‌ها از اپل انتظار داشتند در تضاد است، در صورتی که بعید است شما این تفاوت را احساس کنید، به خصوص با قابلیت جدید Low Power Mode که در آی او اس 9 تعبیه شده است.

شاید این پایان ماجرا باشد ولی به احتمال زیاد بازهم مطالبی در این رابطه به زودی منشر می‌شود. با ما همراه باشید.

برای اینکه متوجه شوید که آیفون شما از کدام چیپ استفاده می‌کند کلیک کنید.