اپلیکیشن VLC برای Apple TV 4 در استور قرار گرفت

احتمالا شما نام نرم‌افزار VLC را شنیده اید و یا حتی با آن کار هم کرده اید ، اپلیکیشنی قدرتمند و Open Source که قادر است اکثر فایلهای ویدیویی و صوتی را برای شما پخش نماید.

این برنامه یکی از محبوبترین پلیرها برای کاربران است اما مدتی پیش و بنا به سیاستهای اپل این اپ از استور حذف شد اما پس از درخواست های مکرر کاربران این نرم‌افزار بار دیگر به استور بازگشت ، با ظاهری جدید و کیفیتی بهتر.اما این تمام کار نبود چرا که تیم سازنده تصمیم به ساخت اپلیکیشن VLC برای نسل جدید Apple TV گرفت و حالا مطلع شدیم که این اپ بر روی استور قرار گرفته و شما میتوانید آن را از استور Apple TV به رایگان دانلود نمایید.

Apple-TV-device-browse

بنا به گفته‌ی تیم سازنده این اپ یک پورت کامل از نسخه‌ی کامپیوتری VLC بوده و از اکثر فرمتها نیز پشتیبانی میکند.اما با توجه به ساختار اپل تیوی و اینکه امکان اتصال هارد و فلش برای پخش فایلها در آن نیست بنابراین شما میبایست هارد و فلش خود را به Local Network (اتصال مستقیم به مودم یا اتصال به کامپیوتر و Share انها بر روی نتورک) متصل نمایید.بعد از انجام این کار VLC اتوماتیک تمامی فایلهای پشتیبانی شده‌ را تشخیص داده و به صورت لیست وار آن را برایتان نمایش خواهد داد.

اگر این کار برایتان سخت است کافیست ادرس و ای پی که در داخل برنامه VLC است را در مرورگر خود وارد کنید و سپس فایل صوتی و تصویری خود را به صورت Drag & Drop بر روی صفحه‌ی باز شده بکشید و بلافاصله اپ VLC برای شما آن را نمایش خواهد داد.

vlc-for-tvos-3

امکانات متعددی که این برنامه در اختیار کاربران قرار داده مسلما نیازشان را به استفاده از اپهایی همچون PLEX کاهش خواهد داد ، حال باید منتظر ماند و دید چه امکانات دیگر قرار است به این اپلیکیشن در آینده اضافه شود.