اپلیکیشن سیدیا با بهبودهای متعدد و آیکون جدید به روز شد

ساعاتی پیش سیدیا یک آپدیت اساسی که بهبودهای مختلفی را برایش به ارمغان می‌آورد دریافت کرد. در نگاه اول نخستین تغییر آیکون جدید و سازگار با آی‌اواس ۷ اپلیکیشن است که مدت زمان زیادی بود بسیاری منتظر آن بودند. قسمت مدیریت پکیج‌ها نیز دست‌خوش تغییرات مختلف و بسیار به جایی شده است که مدیریت سورس‌ها و پکیج‌های نصب‌شده را بسیار راحت‌تر از قبل می‌کند.

این آپدیت برگه‌ی جدیدی را تحت عنوان Sources به منوی پایین اپلیکیشن اضافه می‌کند که دسترسی به لیست سورس‌های اضافه‌شده به سیدیا را بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از قبل می‌کند. تغییر بزرگ دیگر حذف‌شدن منوی سیاه‌رنگ مربوط به پروسه‌ی ریفرش‌شدن سورس‌هاست. در آپدیت جدید به جای این نوار سیاه رنگ آیگون گرد لودینگ مربوط به ریفرش‌شدن هر سورس در کنار نام سورس نمایش داده می‌شود. این فرم در کنار ظاهر بهتر، می‌تواند دید بهتری از این که کدام یک از سورس‌هایتان کندتر از سایر سورس‌هاست بدهد.

20140612-222255-80575343.jpg

برگه‌ی جدید Installed به نحوی طراحی شده است که قدرت مدیریت پکیج‌ها به طور محسوسی زیادتر می‌کند. لیست توییک‌های نصب‌شده کما فی السابق در این نسخه نیز نمایش داده می‌شوند، اما به شیوه‌هایی کاربردی‌تر. در داخل این برگه پکیج‌های نصب‌شده را در سه نمای مختلف می‌توانید مشاهده کنید: User ، Expert و Recent. در نمای User بسیاری از پکیج‌هایی که در واقع پکیج‌های سیستمی هستند و پاک‌شدنشان می‌تواند به دستگاهتان آسیب برساند نمایش داده نمی‌شوند. استفاده از این برگه برای مدیریت می‌تواند بسیاری از مشکلات ناشی از پاک‌کردن اشتباهی این پکیج‌ها را رفع کند. در نمای Expert نیز می‌توانید به لیست تمامی پکیج‌های نصب‌شده دست پیدا کنید.

بخش Recent اما جایی است که جای خالی آن از مدت‌ها قبل احساس می‌شد. در این قسمت می‌توانید لیست توییک‌ها را به صورت نزولی بر اساس تاریخ نصب‌شدنشان مشاهده کنید. برای بسیاری از ما تا کنون پیش آمده که توییک‌هایی را نصب کنیم و در اثر ناسازگاری آن‌ها با توییک‌های دیگر شاهد رفتن دستگاه به سیف مد یا مشکلات دیگر باشیم. از این پس در چنین مواقعی نیاز به گشتن در بین کل توییک‌ها نیست و آخرین توییک‌های نصب‌شده را در صدر قسمت Recent خواهید یافت.

دو برگه‌ی جدید Sources و Installed جایگزین دو برگه‌ی سابق Sections و Manage شده‌اند.

بهبود جالب توجه دیگر در این آپدیت رفع‌شدن ارور معروف wow, you exceeded the number of package names this APT is capable of برای تعدادی از کاربران است که ناشی از زیاد بودن تعداد سورس‌های اضافه‌شده به سیدیا و توییک‌های موجود در آن‌ها بود. برخی بر این باورند که این تغییر راه را برای ادامه‌ی عرضه‌ی توییک‌های کرک‌شده هموارتر می‌کند. زیرا معمولاً کسانی این ارور را دریافت می‌کردند که سورس‌های متعدد حاوی انبوهی از توییک‌ها را برای نصب توییک‌های کرک‌شده موجود در آن‌ها به سیدیا اضافه می‌کردند.

در این نسخه باگ‌های مربوط به ناسازگاری با حالت قرارگیری افقی آیپد نیز حل شده است.

برای نصب این آپدیت کافیست اپلیکیشن سیدیا را بر روی دستکاه خود باز کنید و صبر کنید نوار سیاه ریفرش بالای آن پس از اتمام ریفرش خود به خود برود. پس از این کار پنجره‌ای گشوده خواهد شد که در آن باید بر روی گزینه‌ی Upgrade Essential تپ کنید. روند نصب آپدیت شروع می‌شود و پس از اتمام نصب، سیدیا ریستارت شده و تغییرات را می‌توانید شاهد باشید.