اپلیکیشن اتوماسیون IFTTT برای آیفون عرضه شد

 

 

IFTTT نام یک سرویس اتوماسیون سرویس های تحت وب است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. IFTTT در واقع خلاصه عبارت «If This Then That» یا «اگر این، آنگاه آن» است. همانطوری که از این عبارت نیز می توانید برداشت کنید، این سرویس در واقع به کاربر اجازه می دهد تا دستور العمل های مورد نظرش را برای اتوماسیون سرویس های تحت وب بسازد.

 

تا به امروز امکان استفاده از IFTTT تنها از طریق مرورگر و سایت آن امکان پذیر بود، اما اکنون با عرضه اپلیکیشن آیفون این سرویس، شما می توانید از خدمات آن بر روی موبایل نیز برخوردار شوید.

 

برای درک عملکرد IFTTT شاید این مثال به شما کمک کند. فرض کنید که می خواهید تمام عکس هایی که با اینستاگرام تهیه می کنید را بر روی دراپ باکس، آپلود کنید. برای اینکه بتوانید چنین عملیاتی را به صورت خودکار انجام دهید، تنها کافی است تا دستورالعمل آن را با انتخاب سرویس های مذکور در IFTTT ایجاد کنید.

 

اپلیکیشن آیفون IFTTT فرآیند های دستورالعمل سازی را بسیار ساده تر از گذشته کرده است و شما حتی می توانید اپلیکیشن های پیش فرض آیفون را نیز به آن متصل سازید. برای مثال به کمک IFTTT می توانید دستورالعملی بسازید که کلیه تصاویری که توسط آیفون شکار می شوند، به صورت خودکار به حساب Flickr آپلود شوند.