اپل، محبوب‌ترین کمپانی دنیا

FutureBrand هر ساله با بررسی، 100 کمپانی محبوب در دنیا را معرفی می‌کند که در دو سال گذشته کمپانی گوگل در صدر این لیست قرار داشت. اما امسال شرایط فرق می‌کند و اپل از نظر فنی رتبه اول را به خود اختصاص داده و گوگل از لیست محو شده است. البته شرایط گوگل به این معنا نیست که مردم به طور ناگهانی از گوگل متنفر شده‌اند؛ این شرایط دلیلش حضور نامی به عنوان آلفابت به عنوان کمپانی مادر گوگل است.

آلفابت همانند برند گوگل شناخته شده نیست و رتبه 21 را به خود اختصاص داده است. اپل از جایگاه دوم سال گذشته و چهارم سال 2014 خود را به رتبه اول رسانده است. مایکروسافت دوباره رتبه دوم را پس از کسب رتبه سوم سال 2014 به دست بیاورد. سامسونگ نیز به رتبه سوم رسیده ، این کمپانی کره‌ای در سال‌های 2015 و 2014 به ترتیب پنجم و هفتم بوده است.

سایر کمپانی‌های قابل توجه در حوزه‌ی تکنولوژی در این فهرست عبارتند از: فیسبوک (6)، آمازون (8)، NTT DoCoMo (52)، چاینا موبایل (61)، کوالکام (65)، Deutsche Telekom (80)، ورایزون (83) و وودافون (88).

زمان مشخص خواهد کرد که آلفابت می‌تواند به جایگاهی که گوگل داشت برسد یا خیر. بالفرض هم که برسد اما نام گوگل همچنان شناخته شده است و پس اگر آلفابت بخواهد رتبه اول را به خود اختصاص دهد شاید تنها راهش کمی لابی با FutureBrand باشد که قوانین رده بندی را تغییر دهند.