Wistron، اولین تولید کننده آیفون در خاک هند

با توجه به سیاست هند در فعالیت کمپانی‌های خارجی در بازار این کشور، اپل از سال 2016 به دنبال ساخت محصولاتش در خاک این کشور بود؛ که طبق گزارشات کمپانی Wistron مسئولیت این تولید را بر عهده خواهد داشت.

طبق گزارشی جدید از دیجی تایمز، Wistron تولید کننده اصلی اپل خواهد بود و فاکسکان و سایر کمپانی‌ها برای افزایش تقاضا وارد عمل می‌شوند. برای افزایش ظرفیت تولید گوشی‌های هوشمند، Wistron کارخانه‌های خود را به چین نیز گسترش می‌دهد.

در اواخر سال 2016 اپل از دولت هند برای راه اندازه کارخانه تخفیفات مالیاتی خواست اما دولت این کشور تمایلی به دادن امتیاز بیشتر به اپل نداشت و سیاستی که برای 42 تولید کننده دیگر اجرایی شده بود، شامل اپل نیز می‌گردید.

طبق قوانین هند، باید حداقل 30 درصد از محصولات خرده‌ فروشی کمپانی‌های تکنولوژی خارجی، از منابع محلی تامین شده باشند و با توجه به بازار مستعد این کشور، اپل حاضر به رعایت این قانون شده است. با راه اندازی این کارخانه و یا همکاری با یک تولید کننده محلی، اپل می‌تواند فروشگاه‌های خود در هند افتتاح کند و به طور مستقیم در این کشور فعالیت نماید. مطمئنا حضور مستقیم باعث افزایش سهم اپل از این بازار بزرگ خواهد شد.