انتشار نخستین تصاویر منتسب به پنل پشتی دستگاه آیفون ۶C

بالاخره نخستین تصاویر از پنل پشتی دستگاهی که تا امروز تنها اسم آن در دهان رسانه‌ها بود در اینترنت منتشر شد. در این تصاویر جدید که توسط یکی از تأمین‌کنندگان چینی قطعه به اسم Future Supplier درز پیدا کرده‌اند، پنل پشتی قرمزی رنگی را می‌بینیم که گفته می‌شود متعلق به دستگاه آیفون 6c است.

 

بر اساس این تصاویر می‌توان گفت نمای پشتی دستگاه آیفون ۶سی بسیار شبیه به همان چیزی است که دو سال پیش تحت عنوان آیفون ۵سی شناختیم. در ساخت این پنل نیز از همان پلاستیک شفاف سابق کمک گرفته شده است. در مقایسه با پنل آیفون ۵سی تنها دو تفاوت عمده می‌بینیم: نخست این که شیار مربوط به فلاش LED بر روی پنل جدید برای میزبانی فلاش دوگانه‌ی True Tone طراحی شده است، و شمار ردیف سوراخ‌های بلندگوهای زیرین دستگاه به ۲ افزایش یافته است. بر اساس ابعاد این پنل می‌توان گفت که آیفون ۶سی در صورت عرضه، ابعادی ۴ اینچی خواهد داشت. این موضوع کاملاً هم‌راستا با شایعاتی است که پیش از شنیدیم و در اپل‌اپس در مورد آن خواندید.

 

iPhone6c-rear-housing

 

اپل آیفون ۵سی را در سال ۲۰۱۳ در کنار آیفون ۵اس معرفی کرد. این گوشی اگر چه در میان گوشی‌های میان‌رده تبدیل به مهره‌ای قدرتمند شد، ولی فروش آن به مراتب کمتر از آیفون ۵اس بود. هر چند ممکن است این اظهار نظر مستدل نباشد، اما شاید همین موضوع یکی از دلایلی باشد که اپل سال گذشته مدل جدیدتری از این سری را تولید نکند. البته از دیدگاهی دیگر نیز می‌توان گفت که اپل مایل است سری سی را هر دو سال یک بار به همراه سری اس به روز کند.