امید تیم کوک به فروش آیپد در سال جاری

با وجود کاهش 24.8 درصدی فروش آیپد در سه ماهه چهارم 2015 نسبت به زمان مشابه 2014، آیا هنوز امیدی برای عقب گرد این روند وجود دارد؟ امید هست، اگر شما به حرف‌های تیم کوک مدیر عامل اپل، اعتماد کنید. وی می‌گوید که فروش آیپد تا انتهای امسال رشد خواهد کرد. فروش دستگاه پس از عرضه دستگاه‌‌های 5.5 اینچی آیفون 6 پلاس و آیفون 6S پلاس ضربه خورد. علاوه بر این عدم وجود یک چرخه برای جایگزینی تبلت‌های قدرتمند در بازه‌های دو ساله همانند گوشی‌های هوشمند می‌تواند دلیل دیگری باشد.

رشد فروش برای این دستگاه پس از عرضه‌ی آیپد ایر 3 رخ دهد. با توجه به تصاویر لو رفته آیپد ایر 3، این دستگاه از بسیاری جهات به آیپد پرو شباهت دارد اما با یک صفحه نمایش کوچکتر که مقرون به صرفه‌تر می‌شود. انتظار می‌رود که آیپد ایر 3 با چهار بلندگو، پشتیبانی از کانکتور هوشمند برای اتصال به لوازم جانبی‌ها همانند صفحه کلید هوشمند و قابلیت استفاده از اپل پنسل عرضه گردد. همچنین گفته می‌شود که این دستگاه از یک تراشه A9X بهره ببرد و در کنفرانس ماه آینده اپل معرفی گردد.

تیم کوک همچنین گفته است که اپل می‌تواند برنامه‌های بیشتر مشترکی برای کاربران اندروید و iOS داشته باشد. اپل در حال حاضر یک نسخه برنامه اندرویدی اپل موزیک را دارد. ارائه آیتونز موزیک، فروش کتاب و ویدیو به کابران اندروید می‌تواند درآمد بسیاری زیادی را با توجه به اینکه اندورید محبوب‌ترین سیستم عامل جهان است، حاصل کند.

علاوه برا این‌ها، تیم کوک به فروش 74.8 میلیون آیفون در سه ماهه چهارم داشت که معادل ترکیبی از جمعیت نیویورک، لندن، پکن و شانگهای است. او در آخر به فروش فوق‌العاده اپل واچ به عنوان هدیه تعطیلات اشاره نمود که بیشتر از سه ماهه اول تعطیلات برای فروش آیفون در سال 2007 بوده است.