اموزش افزودن و استفاده از Extension ها در اپلیکیشن Photos (مک)

قطعا یکی از پرکاربردترین برنامه ها در iOS و OSX ، اپلیکیشن Photo است.این نرم افزار که به صورت اولیه بر روی سیستم عاملهای جدید و با اپدیت کردن سیستمهای قدیمی تر به منو برنامه هایتان افزوده میشود ، در اصل به شما کمک میکند تا عکسهایتان را با ابزار متعدد ویرایش کنید و هم دسته بندی انها بسیار سهل و اسان تر خواهد کرد.

اما این همه ی داستان نیست چرا که این برنامه دارای توانایی بهره بری از لوازم و ابزارهای سایر اپلیکیشن های ادیت عکس نیز هست. وجود افزونه یا به عبارتی Extension توانایی است که از ان نام بردیم.بگذارید ساده تر بگوییم برای مثال شما دوست دارید عکستان دارای کمترین نویز باشد پس میبایست از برنامه معروف Noiesless استفاده کنید یا مثلا میخواید عکستان را با افکت های گوناگون زیباتر کنید پس نیازمند داشتن اپلیکیشن FX Photo هستید اما اگر همه ی این ویژگیها را یکجا خواستار باشید باید از سیستم Extension برنامه Photo استفاده کنید برای این کار از اموزش قدم به قدم زیر استفاده کنید.

 

۱-در اولین مرحله به عنوان شروع و یاد گیری مراحل کار برنامه Noiseless  را دانلود کنید ( هر کدام از این برنامه های ادیت عکس توانایی های مشخصی برای ویرایش عکس دارند)

۲-پس از نصب برنامه و انجام مراحل کرک کردن آن ، یک بار برنامه را اجرا کنید.

۳-پس از اجرای برنامه برنامه را بسته و به  مسیر System Preference و بخش Extension بروید.خواهید دید که اپلیکیشنهایی که دارای افزونه های مشخصی هستند در اولین تب با نام All ودر سمت راست تصویر برایتان به نمایش درامده است.

Screen Shot 2015-11-01 at 8.27.23 PM

۴-تیک برنامه ی Noiseless  را بزنید بعد از ان به تب پایینی که Photos نام دارید بروید و ببینید تیک این برنامه در این بخش نیز زده شده یا نه؟ اگر نه که تیک را بزنید.

۵-حال اخرین مرحله کار فرارسیده استفاده ی افزونه Noiseless در قالب برنامه Photo… ابتدا برنامه Photo را اجرا کنید (این برنامه بر روی داک یا فولدر اپلیکیشن هایتان قرار دارد) بعد از اجرا برنامه عکسی را که میخواهید ویرایشی را در ان لحاظ کنید را انتخاب کنید سپس از داخل برنامه و در گوشه سمت راست بالا بر روی دکمه Edit کلیک کنید.

Screen Shot 2015-11-01 at 8.33.44 PM

Screen Shot 2015-11-01 at 8.33.56 PM

پس از کلیک کردن وارد محیط ویرایشی برنامه میشوید ، از گزینه های سمت راست بر روی Extension  کلیک کنید ، سپس Noiseless را انتخاب کرده و کلیک کنید

Screen Shot 2015-11-01 at 8.34.06 PM

بعد از چند ثانیه خواهید دید که تمامی امکانات برنامه تحت نرم افزار Photo برایتان اجرا میشود.

Screen Shot 2015-11-01 at 8.34.19 PM

اغلب اپلیکیشن های اپدیت شده و جدید ویرایش عکس دارای Extension برای برنامه Photo هستند ، البته ممکن است برخی از اپلیکیشن ها نیز Extension های برنامه فوتو را در حالت اولیه به همراه نداشته یا اصلا چنین قابلیتی را نیز پشتیبانی نکنند.