اموزش استفاده از Screen Saver نسل چهارم Apple TV برای مک

به طور یقین یکی از محصولات معرفی شده ی اپل در کنفرانس اکتبر امسال نسل چهارم اپل تیوی است ، دستگاهی ویژه و چند کاره که هم میتوانید جدید ترین فیلمها روز دنیا را تماشا کنید هم به بازیهای سرگرم کننده ی طراحی شده  برای این دستگاه بپردازید و در نهایت به ارشیو عظیم موزیک ، از طریق اپلیکیشن اپل موزیک دسترسی داشته باشید.

این موارد تنها بخشی از امکانات این جعبه ی مولتی مدیا است ، اما شاید یکی از موارد زیبا اپل تیوی بخش Screen Saver اپل است ، حالتی که پس از مدت زمان معینی و در حالی که شما از دستگاه استفاده نمیکنید برایتان عکسها و اسلایدهای زیبایی از مناظر پخش میکند.حال در Apple TV 4 شما با به جای عکس از تصاویر متحرک و فیلم گونه ی دیدنی و اختصاصی اپل که از شهرهای بزرگ همچون سانفرانسیسکو ، هاوایی و… تهیه شده ملاقات بهره خواهید برد ، اما هنوز که اپل تیوی نداریم چه کنیم؟ جواب اینست که اگر سیستم عامل مک دارید از اموزش ساده ی زیر استفاده کنید تا شما هم در لذت بردن از این تصاویر با دارندگان Apple TV سهیم شوید.

این امکان توسط یک برنامه نویس با نام John Coates و بوسیله ی فایلی با عنوان Aerials برای کاربران مک فراهم شده است.

 

۱-در قدم اول ابتدا شما نیازمند Aerials Screen Saver هستید بدین منظور فایل را به صورت Zip بوده از این لینک دانلود کنید.

 

Screen Shot 2015-10-30 at 3.31.51 PM

۲-در مرحله ی بعدی فایل دانلود شده را از حالت زیپ یا فشرده با برنامه هایی همچون Unrar Sharp یا …. خارج کنید ، فایل استخراج شده Aerial.saver نام دارد.

۳- حالا نوبت به نصب این اسکرین سیور میرسد . برای نصب ۲ راه وجود دارد ۱.دوبار کلیک کردن بر روی فایل Aerial.saver  راه بعدی  ۲.انتقال فایل به صورت مستقیم به مسیر Library/Screen Savers/ بسته به مهارت خود یکی از روشها را انتخاب کنید پیشنهاد اپل اپس استفاده از راه اول است کافیست ۲ بار برروی فایل کلیک کنید سپس از شما پرسیده میشود که ایا میخواهید فایل را نصب کنید یا خیر و با قبول نصب کار تمام میشود.

Screen Shot 2015-10-30 at 3.31.59 PM

۴- در این مرحله کافیست که به مسیر System Preference  و بخش Desktop & Screen Savers  و قسمت Screen Saver بروید ، بعد از ورود به بخش اسکرین سیور کافیست که گزینه های پیش رو Aerials را انتخاب کنید سپس برای اینکه گزینه های نمایش عکسها را به دلخواه خودتان تنظیم کنید میتوانید به بخش Screen Saver Option بروید در این پنجره شما قابلیت انتخاب عکسها در زمانهای مختلف شبانه روز و … را بسته به نظرتان تغییر دهید.

Screen Shot 2015-10-30 at 3.32.09 PM

Screen Shot 2015-10-30 at 3.32.27 PM

Screen Shot 2015-10-30 at 3.32.54 PM

در انتها و پس از ذخیره کردن تنظیمات خواهید دید که اسکرین سیور اپل تیوی نسل ۴ که شرکت Apple ان را  انحصارا برای این دستگاه ساخته را به راحتی و بدون صرف هیچگونه هزینه ای بر روی سیستم عامل مک خود خواهید داشت.