افزایش تقاضا برای آیفون SE ؛ زمان تحویل افزایش یافت

طبق فروشگاه اینترنتی اپل، زمان تحویل آیفون SE با اپراتورهای Verizon, AT&T و چینی 2 تا 3 هفته است. بسیاری از آمارهای اولیه نمایانگر پایین بودن تقاضای برای این دستگاه بود. اما کمی بعد زمان تحویل این دستگاه افزایش یافت و آیفون SE به سختی در قفسه فروش اپراتورها یافت می‌شد. این باعث شد که نظر تحلیلگران تغییر کند.

سه هفته پس از شروع عرضه این دستگاه، تحویل آیفون SE در ایالات متحده و چین همانند آیفون 5s دو تا سه هفته زمان می‌برد. بالاترین میزان تقاضا بر اساس زمان تحویل پس از سه هفته متعلق به آیفون 6 پلاس است. اولین فبلت اپل پس از ثبت سفارش 3 تا 4 هفته زمان می‌برد که به دست کاربر برسد. اولین آیفون 5.5 اینچی بودن قطعاً به افزایش تقاضای این دستگاه کمک کرد. آیفون 6 در همین بازه زمانی 7 تا 10 روز تحویل آن زمان می‌برد. زمان تحویل آیفون 6s سه تا پنج روز پس از 2 هفته بود و آیفون 6s پلاس نیز 2 تا 3 هفته برای تحویل زمان می‌برد.

اپل قرار است که گزارش مالی سه ماهه دوم خود را در آخر روز کاری سه شنبه _امروز_ منتشر کند. البته با توجه به زمان فروش آیفون SE این دستگاه تاثیر چندانی روی گزارش امروز نخواهد داشت و باید اثر گذاری آن را در گزارش مالی سه ماهه سوم ببینیم.

انتظار می‌رود که اپل فروش پایینی را برای آیفون در سه ماهه دوم اعلام کند، و برای اولین بار در تاریخ کاهش فروش نسبت به سال گذشته گریبان گیر آیفون گردد. عدد جادویی اپل 61.2 میلیون است و اگر گزارش این کمپانی رقمی کمتر از آن را منتشر کند، نمایانگر اولین کاهش فروش نسبت به سال گذشته برای آیفون خواهد بود.

منبع: forbes