اطلاعات جدید در مورد کلید Home آیفون 5S و احتمال تاخیر در عرضه iOS7 برای آیپد

iphone 5 home button

 

هرچه به کنفرانس اپل نزدیک می شویم اطلاعات بیشتر و جالب تری از محصولاتی که ممکن است عرضه شوند دریافت می کنیم.این اطلاعات در آیفون بسیار بیشتر و جذاب تر است.این جذابیت به جایی رسید که فرضیه عرضه ی آیفون طلایی سراسر سایت های خبری را گرفت و چندین منبع معتبر آنرا تایید کردند.

اما امروز دیگر درباره ی رنگ و قاب صحبت نمی کنیم.امروز می خواهیم نگاهی دقیقتر بر دکمه Home آیفون ۵S بیندازیم که به احتمال زیاد دارای سنسور اثر انگشت است.چندی پیش اعلام کردیم که به علت جا گیری این سنسور اپل احتمالا طراحی دکمه Home را از حالت مقعر به حالت محدب تغییر دهد.اما Gurman عقیده دارد که این ایده صحت ندارد!

او می گوید:

دکمه Home هم چنان شکل خود را حفظ خواهد کرد.ممکن است کمی ماهیت داخلی این دکمه عوض شود اما این تغییر به شکلی خواهد بود که با چشم غیر مسلح و از حالت دور دکمه Home آیفون ۵S با آیفون ۵ قابل تشیخیص نخواهد بود.اما به هرحال قطعا طراحی جدید این دکمه قابل انعطاف تر و راحت تر از آیفون های قبلی است.

هم چنین از او سوال شد که چرا تا کنون حتی یک عکس از این سنسور منتشر نشده است.وی پاسخ داد به دلیل این که اپل در مورد این سخت افزار تا کنون بسیار محرمانه عمل می کرده است.

هم چنین درباره وضعیت iOS7 از او سوال شد.او عقیده داشت که اولین نسخه نهایی iOS7 تقریبا برای آيفون و آیپاد آماده ی انتشار است اما این اصل برای آیپد صدق نمی کند.پروژه ی iOS7 برای آیپد عقب افتاده است.به طوری که شاید شاهد تاخیر در عرضه نسخه نهایی برای آیپد باشیم.

وی می گوید:

بسیاری از توسعه دهندگان عقیده دارند که نسخه ی بتای iOS7 برای آیپد بسیار ناپایدارتر در مقابل نسخه ی آیفون آن است.دلیل این تفاوت این است که اپل کد نویسی برای نسخه ی آیپد را دیرتر از آیفون شروع کرد و آیفون را در اولیت قرار داد.این تاخیر تا جایی بود که اپل اولین بتای iOS7 را برای آیپد ۲ هفته پس از اولین بتای آیفون عرضه کرد.به عقیده ی من همین وضعیت هم برای نسخه ی نهایی وجود دارد

اگر چنین اتفاقی بیفتد به احتمال زیاد اپل عرضه ی نهایی نسخه آیپد را به ماه اکتبر،همزمان با عرضه آیپد یا آیپد مینی جدید،موکول خواهد کرد.پس به احتمال زیاد در ماه اکتبر شاهد آپدیت مانند iOS 7.0.1 با پشتیبانی از آیپد خواهیم بود.

ما در ۱۰ سپتامبر شاهد دو آیفون جدید،دو آیپد جدید و هم چنین شاهد بزرگترین تغییر سیستم عامل iOS در کل تاریخ iOS هستیم.

با ما همراه باشید…