اطلاعات بیشتر درباره iOS 7 طراحی شده توسط جاناتان ایو

امروز سایت 9to5mac اطلاعات بیشتری درباره iOS دوباره طراحی شده توسط جوناتان ایو به اشتراک گذاشت . همانطور که می دانید قبلا اخباری راجع به مسطح بودن این iOS در اینترنت منتشر شده بود . اما با این گزارش ، ظاهرا iOS 7 نه تنها ظاهری مسطح دارد بلکه  ترکیب رنگ های آن نیز از حالت درخشش قبلی خارج شده و بیشتر به حالت سیاه و سفید نزدیک می شود .

منابع درباره iOS 7 این گونه توضیح داده اند : ” سیاه و سفید و کاملا مسطح! ” . نشان دهنده این موضوع است که نسخه بعدی iOS بافت سنگین خود را از دست خواهد داد و به رابط کاربری چندین عنصر سیاه و سفید اضافه خواهد شد.

در سیستم عامل بعدی اپل که قرار است در کنفرانس WWDC 2013 معرفی خواهد شد تغییرات تنها روی گوشه های کوچکی از iOS نخواهد بود بلکه تمام قسمت های این سیستم عامل به طور کلی دوباره طراحی خواهد شد .

jonathan_ive-250x285

 

این گزارش به تعدادی از تغییرات ویژه که در نسخه دولوپر iOS 7 موجود می باشد اشاره دارد که این تغییرات در صفحه قفل ،قسمت اطلاع رسانی (notifications) ، و صفحه اصلی صورت گرفته است .  همچنین این گزارش توضیح می دهد که پگونه ظاهر بسیاری از برنامه های پیشفرض iOS تغییر کرده است .

برنامه زرد رنگ Notes در آی او اس تبدیل به یک برنامه مسطح سفید شده است . برنامه های Map ، Mail و Calendar هم ظاهری یکسان و بافت سفید و مسطح پیدا کرده اند . هرچند که هسته ی رنگ تمام این برنامه ها سفید است اما دکمه ی برنامه رنگ مخصوص به خود را دارد . در واقع ، هر برنامه یک ریشه رنگ با پایه سفید اما مربوط به خود را دارد .

برای مثال ، برنامه تقویم ، می تواند دکمه های قرمز داشته باشد و برنامه Messages می تواند کنترل های سبز داشته باشد .

تغییر دیگر مربوط به عکس صفحه اصلی به صورت پانوراما است تا هنگامی که کاربر صفحه را عوض می کند بخش دیگری از این عکس نشان داده می شود .  در برنامه آب و هوا (Weather) هم انیمیشن های ریز و زیرکانه ای به کار رفته است و احتمالا برنامه Face Time نیز به صورت یک برنامه جداگانه به صفحه اصلی خواهد آمد تا بهتر دیده شود .

از اپل انتظار می رود تا بعضی از تغییرات iOS 7 را در کنفرانس WWDC امسالش که برای 10 ژوئن ( 20 خرداد ) برنامه ریزی شده است به همه نشان دهد . بر اساس گزارش امروز ، اپل در طی چندین ماه گذشته مشغول به آزمایش چندیدن theme متفاوت بر روی iOS بوده است و این طراحی نیز ممکن است تا هنگام عرضه عمومی این نسخه از iOS تغییر کند اما منطقی به نظر می رسد که نسخه ای از این سیستم عامل که در کنفرانس WWDC نمایش داده می شود با نسخه اصلی کاربران تفاوت چندانی ندارد .

122309-640

منبع : Macrumors