اشیا اطراف خود را به تحرک درآورید

ین روزها تکنولوژی تا جایی پیش رفته است که دیگر از شنیدن خبر های این چنینی نباید جا خورد. شرکت Aurasma اپلیکیشنی ساخته که شما با استفاده از آن می توانید اشیای رو به روی خود را زنده کنید! فقط کافی است دوربین دستگاه خود را رو به روی یک شی قرار دهید و بعد از چند ثانیه خواهید دید که آن شی در موبایل شما زنده شده و به حرکت در می آید یا حرف میزند!!!

گیومه باز:
سیستم کار به این ترتیب است که در داخل خود نرم افزار بانکی از واقعیت های تکمیل شده (augmented reality) قرار دارد و به محض اینکه دوربین تلفن شما بر روی شئ مربوطه قرار بگیرند، شروع به پخش شدن میکنند.

اما ویژگی که ممکن است باعث رایج شدن این اپلیکیشن شود، این است که شما میتوانید اشیا مورد نظر خودتان را نیز به برنامه اضافه کرده و برنامه ریزی کنید که وقتی دوربین روی آن رفت چه ویدیویی پخش شود.
گیومه بسته
منبع: نارنجی

البته این اولین بار نیست که شرکت Aurasma برنامه ای تا این حد عجیب و غریب می سازد. در نسخه قبلی این برنامه شما با گرفتن دوربین خود در برابر یک شی، یک ویدیو از آن شی را در دستگاه خود می دیدید. اما وجه تفاوت نسخه جدید از نسخه قبلی این است که در نسخه جدید تصاویر سه بعدی در برنامه گنجانده شده، قابلیتی که به واقعی تر شدن تصاویر کمک فراوانی می کند.

این برنامه هم برای آندروید ساخته شده و هم برای iOS.

 

Application