استفاده از Mobile Terminal در آی‌اواس 9 امکان پذیر شد [به همراه آموزش تغییر root password]

یک خبر خوب برای تمامی طرفداران Mobile Terminal یا کسانی که علاقه‌مند هستند به راحتی root password خود را در دستگاه‌های جیلبریک شده تغییر دهند.

Saurik خالق سیدیا PAM Modules را به روزرسانی کرده است، توییکی که برای دسترسی به ترمینال-Terminal ضروری است. تمام کاری که باید انجام بدهید، این است که به سیدیا مراجعه کنید و PAM Modules را به نسخه 31.6-5 آپدیت کنید. این توییک به صورت پیشفرض بر روی دستگاه شما موجود است.

Mobile Terminal

پس از آپدیت این توییک می‌توانید Mobile Terminal یا هر توییک مشابه را که ترجیح می‌دهید، نصب کنید. توییک MTerminal به علت ساده و سبک بودن پیشنهاد می‌گردد.

Mobile Terminal

شما از طریق ترمینال قادر هستید دستورات زیادی همانند باز کردن برنامه‌ها، تغییرات در دستگاه و … را به دستگاه خود بدهید، اما برای دادن این دستورها نیاز به دادن رمز عبور هستید، رمز عبوری که برای تمامی دستگاه‌های ios مشترک است!!! به خصوص اگر از OpenSSH استفاده می‌کنید تغییر root password باید حتماً صورت بگیرد. چون ممکن است افرادی که به دستگاه شما هیچگونه دسترسی ندارند، بتوانند با استفاده از آن رمز عبور از راه دور دسترسی داشته باشند؛ این دسترسی می‌تواند از طریق تمام شبکه‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید -همانند شبکه‌های وایرلس- صورت بگیرد.

برای این کار و راحت کردن خیال خودتان تنها کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

قدم اول:

terminal را باز کنید.

قدم دوم:

کلمه passwd را تایپ کنید

قدم سوم:

به طور پیشفرض پسورد تمامی دستگاه‌های آی‌اواس alpine می‌باشد، آن را وارد کنید

قدم چهارم:

رمز عبور جدید خود را تایپ کنید

قدم پنجم:

رمز عبور جدید را یک بار دیگر وارد کنید تا تایید شود