اخبار تکان دهنده جیلبریک iOS6 و راه چاره آن

 

دوستان همانطور که می دانید اپل مدتی است که بزرگترین آپدیت خود را برای iOS یعنی نسخه ۶ آن عرضه کرده است. چندی پیش نیز کنفرانس جیلبریکر ها بود که درباره iOS 6 و جیلبریک آن اخباری منتشر شد.این اخبار اصلا امیدوار کننده نیستند و میشود گفت که یکی از بدترین خبر ها برای دوست داران جیلبرکی می باشد. در پایین به خلاصه ی این اخبار می پردازیم: به ادامه مطلب بروید ..

 

آيا iOS 6 جیلبریک میشود؟

با توجه به اخبار و نشر جیلبریکان جواب این سوال خیر است. دستگاه های جدید که دارای پردازنده A5 و A6 هستند(آیفون٬4Sآیپد٬۲نیو آیپد٬آیفون٬۵آیپاد ٬۵آیپد مینی) روی iOS 6 ٬ به احتمال ۹۰ درصد جیلبریک نخواهند شد.iOS6 هیچ Bootroom Exploit ندارد و برای همین جیلبریک آن امکان پذیر نیست. البته چند هفته پیش جیلبریک برای دیتگاه های A4 به پایین عرضه شد که حتی جیلبریک آنها Thetered (ناپایدار) بود که به درد نمی خوردو این امر نشان دهنده ی این است که فکر جیلبریک iOS6 را از سر خود بیرون کنید. هکر ها نیز دست از کار کردن روی این نسخه کشیده اند و امیدی به جیلبریک آن ندارد.هکر معروف Pod2gکه جیلبریک نسخه ۵.۱.۱ را بر عهده داشت گفت:جیلبریکی برای این نسخه نخواهد بود!. فعلا فقط دستگاه های زیر در iOS6 جیلبریک شده اند که ناپایدار هستند و پس از هر بار روسن خاموش کردن جیلبریک از بین می رود که بسیار مخرب است و هر لحظه امکان این است که شما مجبور به Restore شوید و همه اطلاعات از بین برود

  • iPhone3GS
  • iPhone4
  • iPod Touch 4

 

کی می توانیم انتظار یک جیلبریک مناسب را داشته باشیم؟

جواب این سوال بسیار سخت است.همانطور که در بالا گفته شد iOS 6 را به علت نداشتن Bootroom نمی توان یک جیلبریک مناسب کرد.البته امکان دارد برای ۳ دستگاه بالا یک جیلبریک مناسب و پایدار عرضه شود برای برای دستگاه های A5 به بالا امیدی نیست

جیلبریک iOS ۵ سه ماه پس از عرضه آن ساخته شد. اما در این نسخه اصلا مشخص نیست که اصلا عرضه شود یا نه! به هر حال میشود گفت برای جیلبریک iOS 6 امیدی نیست و کمی دور از ذهن می باشد

 

من به iOS 6 ریستور کردم حالا راه حل چیست؟

ببینید اگر دستگاه شما A4 است و SHSH Blobs خود را دز ۵.۱.۱ ذخیره کردید طبق آموزش موجود در سایت می توانید به ۵.۱.۱ برگردید اما دستگاه های بالاتر فقط می توانند از ۵.۱.۱ به ۵.۱.۱ بروند.

اما اگر شما اهل نرم افزار و بازی هستید و لازمه ی دیوایس شما هست و توان خرید گفیت کارت ندارید٬ هنوز یک راه حل بسیار مناسب باقی است:

شما می توانید با ثبت UDID خود به عنوان Developer هر بازی یا نرم افزار کرک شده یا نشده که علاقه دارید بر روی هر دیوایسی که دارید نصب کنید. در این صورت هم دیوایس شما اورجینال باقی می ماند و هم از امکانات حیرت انگیز و فوق العاده iOS 6 استفاده می کنید و اگر هر وقت هم آپدیتی عرضه شد می توانید بدون جیلبریک آپدیت کنید. اینجوری شما دوباره می توانید اپ های سایت را نیز به راحتی نصب کنید.

هزینه ی این سرویس ۲۵ هزار تومان است که واقعا در مقابل امکانات آن  بسیار ناچیز می باشد.به جای خرید گفت کارت با این وضعیت دلار فقط کافی است از این سرویس استفاده کنید!

شما می توانید با مراجعه به فروشگاه سایت این سرویس را خریداری کنید.من خودم این سرویس را به محض قرار گرفتن در فروشگاه خریدم و الان در iPhone 4s در iOS 6 به راحتی نرم افزار و بازی میریزم.

 

برای خرید و توضیحان بیشتر این سرویس میتونید از لینک زیر ملاحظه بفرمایید .

 

منبع: http://www.idownloadblog.com/2012/10/11/state-of-the-ios-6-jailbreak/