احتمال عرضه‌ی آیفون ۴ اینچی در سال میلادی جاری پایین است

Ming-Chi Kuo تحلیلگر نام‌آشنای دنیای اخبار و شایعات اپل اخیراً اظهارنظرهای جدید خود را منتشر کرده که در آن‌ها به پایین‌بودن احتمال عرضه‌ی آیفون ۴ اینچی جدید در سال میلادی ۲۰۱۵ اشاره شده است. اون همچنین افزوده است که عمر آیفون ۵c نیز امسال به انتها خواهد رسید و پس از آن لقب ارزان‌ترین گوشی تولیدشده‌ی اپل را آیفون ۵اس حمل خواهد کرد.

 

البته‌ی وجود ایده‌ی تولید گوشی ۴ اینچی جدید به کل از سوی این مرجع رد نشده است. Kuo اشاره کرده است که اپل برای آن که رضایت کاربرانی که به دنبال گوشی‌هایی با صفحه نمایش نه چندان بزرگ هستند را نیز حفظ کند، آیفون ۴ اینچی جدیدی را در سال ۲۰۱۶ معرفی و عرضه خواهد کرد. این گوشی ۴ اینچی می‌تواند در حکم قطعه‌ی مناسب دیگری باشد که اکوسیستم سرویس اپل پی را برای شرکت اپل تکمیل می‌کند.

 

اظهارات جدید Kuo کاملاً در تناقض با اخبار و شایعاتی منتشرشده‌ی پیش از این است. پیش از این هر خبری که شنیده بودیم از عرضه‌ی آیفون ۴ اینچی جدید در ادامه‌ی سال میلادی فعلی با نام آیفون ۶سی حکایت داشت. مدعیان این حرف نیز دلایل خود را برای گفته‌شان دارند و معتقدند که در مقطع فعلی نبود فناوری NFC بر روی مدل چهار اینچی آیفون در حکم مانعی برای گسترش سرویس اپل پی است و این موضوعی نیست که اپل بابتش خوشحال باشد. آن‌ها حتی در صحبت‌هایشان اشاره می‌کنند که این مدل شاید مدل جایگزین آیفون ۵اس شود و با آمدن خود، مدل ۵اس که بر روی آن خبری از پشتیبانی از سرویس اپل پی نیست را کنار بزند.