احتمالا در سال 2017 آیفون SE جدید معرفی نمی‌شود

تحلیلگر KGI، مینگ-چی کو، آخرین پیش بینی خود را برای فروش آیفون در سال 2017 منتشر کرده است. این تحلیلگر پیش بینی کرده که اپل در حدود 40 تا 50 میلیون دستگاه آیفون در سه ماهه اول سال 2017 فروش خواهد داشت.

این تخمین محافظه کارانه به خاطر کاهش تقاضا برای آیفون 4.7 اینچی است و اپل سهم خود را در بازار چین به تولید کنندگان محلی داده است. همچنین این تحلیلگر اشاره کرده که، انتظار نمی‌رود اپل آیفون SE جدیدی را در سال 2017 رونمایی کند. به گفته کو این حرکت اپل برای جلوگیری از کاهش تقاضا برای پرچمداران این کمپانی است. عرضه نکردن یک آیفون SE جدید منجر به کاهش فروش آیفون در سه ماهه دوم سال 2017 خواهد شد و طبق پیش بینی کو 35 تا 40 میلیون آیفون فروخته می‌شود که از 40.2 میلیون دستگاه سال گذشته در مدت مشابه پایین‌تر است.

کاهش فروش آیفون باعث می‌شود که اپل تامین کنندگان خود را مجبور به کاهش قیمت اجزا کند که سود این کمپانی حفظ شود. برخی از سازندگان قطعاتی همچون پنل صفحه نمایش و PCB مجبور می‌شوند به خواسته‌ی اپل تن دهند. با این حال سامسونگ که تولید کننده DRAM سه گیگابایتی و حافظه 3D NAND است حتی می‌تواند قیمت قطعات خود را به علت کمبود DRAM در بازارافزایش دهد. TSMC نیز از درخواست کاهش قیمت اپل به خاطر رزور تولید به دور است، و اگر اپل بخواهد با تامین کننده جدیدی وارد مذاکره شود برایش بسیار هزینه بر خواهد بود.

منبع: 9to5mac