آی او اس 11 نسخه آزمایشی 1 برای توسعه دهندگان منتشر شد

آی او اس 11

همزمان با برگزاری کنفرانس WWDC 2017 دیشب ۱۵ خرداد اپل از جدید ترین نسل سیستم عامل دیوایس های iOS به نام آی او اس 11 رونمایی کرد .

آی او اس 11 همراه با قابلیت های جدید و تغییرات طراحی جدیدی در نسخه ۱ آزمایشی فقط برای کاربران توسعه دهنده اپل منتشر شده است .

در این مطلب از اپل اپس  در مورد تغییرات و ویژگی های این سیستم عامل جدید توضیح می دهیم .

آی او اس 11 (iOS 11 ) را بشناسید :

اضافه شدن کیبورد فارسی برای اولین بار در تاریخ آی او اس  :

اینبار به لطف اپل و درخواست های بالای کاربران فارسی زبان بالاخره برای اولین بار در تاریخ آی او اس اپل کیبورد فارسی به نام Persian را در قسمت لیست کیبورد ها با تمام حروف پارسی روی  آی او اس 11 فراهم کرد .

کیبورد فارسی iOS 11
کیبورد فارسی iOS 11

 

 

iMessage in Cloud : آی مسیج ها در فضای کلود سینک می شوند :

برنامه Message مسیج در آی او اس 11 به صورت کامل مجدد طراحی شده به طوری که کاربر بتواند خیلی راحت تر به پیام های مورد علاقه خود برسد . در این نسخه تمام پیام های آی مسیج در فضای کلود یا همان اپل ایدی شما سینک ( ذخیره ) می شود تا بتوانید با همان اکانت اپل ایدی خود روی تمام دیوایس های آی او اس دیگر پیام هایتان را سینک و داشته باشید .

آی مسیج آی او اس 11
آی مسیج آی او اس 11

اینبار در آی او اس 11 قسمت استیکر ها اضافه شده و تب های جدید برای سرگرمی در iMessage  دیده می شود .

آی او اس 11
آی او اس 11

 

در iMessage می توانید به صورت مستقیم پول برای دوستان خود واریز و دریافت کنید از طریق Apple cash

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بهینه شدن و تقویت سیری ( Siri Upgrade ) :

باید گفت سیری در آی او اس 11 تغییرات زیادی کرده و و آپدیت های متعددی امسال به ان اضافه شده است که مهم ترین انها فهمیدن زبان های بیشتری از دنیا هست و هم چنین قابلیت ترجمه زنده زبان های مهم دنیا مثل :‌English to Chinese, French, German, Italian, and Spanish,

سیری در آی او اس 11 در اکثر قسمت ها ب کار می رود و حتی کاربردی بین اپلیکیشن ها Safari, News, Mail, and Messages.  و شما دارد ! مثلا می تواند خودش تاریخچه جستجو های داخل سافاری شما را بررسی کند و حتی تشخیص بدهد شما چه درخواستی در آن خواهید داشت و طبق تاریخچه کارهایی که توی نرم افزار ها انجام دادید به شما پاسخ درست بدهد .

سیری در iOS 11

 

 

سیری در iOS 11 می تواند بین تمام دیوایس های شما از طریق اپل ایدی سینک شود و از اطلاعات خود با قابلیت end-to-end encryption. محافظت کنید . پیشرفت های دیگر آی او اس 11 در صدای مرد و زن هست که خیلی دقیق تر بعضی جملات را تلفظ می کنند و طبیعی تر شده است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آپدیت شدن برنامه دوربین ( Camera app Update )

دوربین iOS 11
دوربین iOS 11

در آپدیت جدید برنامه دوربین Camera برای آیفون 7 و آیفون 7 پلاس قابلیت جدید اضافه شده است که می تواند فیلم ها  را با کیفیت HVEC دخیره کند تا علاوه بر کیفیت بهتر حجم کمتری هم نسبت به قبل روی دیوایس تصرف کند .

اپل همچنین در آی او اس 11 برای آیفون 7 و آیفون 7 پلاس  فرمت عکس ها هم به HEIF تغییر داده تا حجم کمتری بگیرد .

آی او اس 11
آی او اس 11

و یکی از جالب ترین قابلیت ها در نرم افزار دوربین اضافه شدن ویژگی افکت به تصاویر زنده :‌Live Photo می باشد – که از این طریق می توانید به تصاویر زنده خود ۳ افکت به نام های -Loops -BounceLong Exposure اضافه کنید .

دوربین آی او اس 11
دوربین آی او اس 11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طراحی جدید کنترل سنتر در آی او اس 11

کنترل سنتر آی او اس 11
کنترل سنتر آی او اس 11

اپل در آی او اس 11 قسمت کنترل سنتر را به صورت کاملا جدید و انحصاری دوباره طراحی کرده است . این طراحی که کنترل سنتر را در یک صفحه اختصاصی جا داده است علاوه بر تغییر ظاهری موارد جدید هم به آن اضافه شده است که بعضی از ابزار ها با قابلیت 3D Touch قابل تنظیم دقیق تر هستند مثل موزیک کنترل و حتی صدای موزیک .

آی او اس 11
آی او اس 11

طراحی جدید لاک اسکرین و نوتیفیکیشن سنتر :

در آی او اس 11 قسمت لاک اسکرین و نوتیفیکیشن سنتر باهم ادغام شده است و با پایین کشین یا بالا کشین دست خیلی راحت می توانید نوتیفیکیشن ها را ببینید و به لاک اسکرین هم دسترسی داشته باشید .

 

incididunt

قابلیت AirPlay 2 :

توسط این قابلیت قادر خواهید بود سیستم های صوتی و اسپیکر های خانه را همزمان و با دیوایس خودتان تنظیم کنید ! به طوری به صورت مجزا قابلیت تنظیم و پخش ۲ اسپیکر و سیستم صوتی را دارید – اگر دقت کرده بودید قبلا فقط یک Airplay قابلیت اتصال داشتید اما در آی او اس 11 حالا می توانید ۲ سیستم را همزمان تنظیم کنید .

AirPlay 2 ای او اس 11
AirPlay 2 ای او اس 11

 

طراحی جدید و کامل اپ استور :

اپ استور آی او اس 11
اپ استور آی او اس 11

اپل بالاخره بعد از چند سال برنامه اپ استور را به صورت کلی تغییر و از نو طراحی کرد ! در این طراحی جدید UI ظاهر اپ استور کاملا تغییر کرده و شاهد اضافه شدن بخش های جدید در تب های پایین هستیم مثل : Today : که هر روز با عناوین بهترین اپ و بازی های اپ استور آپدیت می شود .

Games : که صفحه مخصوص عناوین بازی هاست و با وارد شدن به آن می توانید خیلی سریع به بازی که میخواین دسترسی داشته باشید .

Apps : صفحه ای از معرفی بهترین اپلیکیشن ها در کاربردی ترین موضوعات و با پایین آوردن صفحه به موضوعات و بهترین اپلیکیشن ها دسترسی خواهید داشت .

اپ استور جدید
اپ استور جدید

کیت جدید ARKIT :

آی او اس 11
آی او اس 11

کیت جدید و قابلیت جدید که اپل در کنفرانس WWDC 2017 دموی آن را اجرا کرد یک تکنولوژی جدیدی هست برای سرگرمی از نوع تخیلات مجازی ! فرض کنید دوربین ایپد را به طرف میز میگیرید  – میزی که کاملا خالیست و هیچی روی میز نیست !  حالا اپ رو باز می کنید و توی اپ هر آنچه می خواهید روی میز تصور می کنید و قرار می دهید و همان را میبینید ! این تکنولوژی نیاز به پیشرفت و ساخت برنامه های مخصوص به خودش دارد که امید داریم هر چه زودتر برنامه و بازی های با این تکنولوژی برای آی او اس 11 عرضه شود .

چه دیوایس هایی از آی او اس 11 پشتیبانی می کند ؟

دانلود آی او اس 11
دانلود آی او اس 11