آی‌اواس ۸.۰.۲ عرضه شد + لینک دانلود مستقیم

بامداد امروز اپل نسخه‌ی ۸.۰.۲ آی‌اواس را به عنوان دومین آپدیت نسخه‌ی هشتم این سیستم عامل و رفع‌کننده‌ی مشکلاتی که نصب آپدیت ۸.۰.۱ به دنبال داشت معرفی کرد. با نصب این آپدیت باگ‌هایی که نسخه‌ی ۸.۰.۱ نوید رفع‌شدنشان را می‌داد برطرف شده و مشکلاتی که با نصب ۸.۰.۱ پیش آمده بودند نیز مرتفع می‌شوند.

دو شب پیش زمانی که آی‌اواس ۸.۰.۱ عرضه شد و کاربران به سرعت اقدام به دانلود آن کردند، کاشف به عمل آمد که بسیاری از آی‌دیوایس‌ها پس از نصب‌شدن این آپدیت توانایی ارتباط با سیم‌کارت و صحت عمل خود در تشخیص اثر انگشت با سنسور تاچ آی‌دی را از داده‌اند. اپل پس از گذشت یک ساعت و ربع از عرضه‌ی آپدیت،‌ لینک‌های آن را از دسترس خارج کرده و امکان آپدیت به آن از طریق OTA را نیز غیرممکن ساخت. اما همین فرصت نه چندان کم نیز کافی بود که بسیاری از آی‌دیوایس‌ها آپدیت و دچار مشکل شوند. روز گذشته این شرکت اعلام کرد که از مشکل این نسخه آگاه است و با انتشار راهنمایی برای نحوه‌ی نصب نسخه‌ی نخست آی‌اواس ۸، نوید عرضه‌ی آی‌اواس ۸.۰.۲ در روزهای آینده را داد.

آنطور که اپل اعلام کرده است با آپدیت به نسخه‌ی ۸.۰.۱ کمتر چهل هزار دستگاه آیفون ۶ و ۶ پلاس آسیب دیده بودند. در کنار عرضه‌ی نسخه‌ی ۸.۰.۲، اپل یک متن عذرخواهی از کسانی که با نصب آپدیت ۸.۰.۱ دچار مشکل شده بودند نیز منتشر کرده است. هر چند نسخه‌ی ۸.۰.۲ در این مقطع قرار است فرشته‌ی نجات آی‌دیوایس‌ها باشد، اما با نصب این نسخه نیز تعدادی از کاربران استرالیایی همچنان خبر از پابرجاماندن و رفع‌نشدن دو باگ تاچ آی‌دی و سیگنال سیمکارت می‌دهند.

این آپدیت را می‌توانید به سادگی با روش OTA نصب کنید. در صورتی که قصد نصب از طریق آیتونز را دارید می‌توانید نسخه‌ی سازگار با دستگاهتان را با استفاده از لینک‌های زیر دانلود کنید: