آیفون SE چهارصد دلاری تنها 160 دلار هزینه داشته است!

از آن‌جایی که آیفون SE بسیار شبیه به آیفون 5s است شما می‌توانید قاب و بسیاری از لوازم جانبی قدیمی خود را برای این دستگاه نیز استفاده کنید. بسیاری از تغییرات کلیدی در این دستگاه، در داخل رخ داده‌اند که در کالبد شکافی گروه iFixit بسیاری از این تغییرات قابل مشاهده هستند. حال IHS نیز به سراغ آیفون SE رفته است و با توجه به قطعات این دستگاه، هزینه ساخت آن را 160 دلار تخمین زده است.

یکی از نکات کلیدی فروش آیفون SE صفحه نمایش 4 اینچی این دستگاه است که برای افرادی که به صفحه نمایش‌های بزرگ علاقه ندارند بسیار مناسب می‌باشد؛ از سوی دیگر شما بسیاری از قطعات سخت افزاری رده بالای ساکنین کوپرتینو را با یک قیمت 399 دلاری در یک دستگاه خواهید داشت. آیفون SE یک آیفون 6s در کالبد آیفون 5s است. شکی در این نیست که اپل یک کار خوب را برای طیفی از مشتریان انجام داده است، یک دستگاه مقرون به صرفه و قدرتمند. طبق بررسی‌های IHS با این حال هنوز هم کمپانی اپل یک حاشیه سود بالا را از این دستگاه به دست می‌آورد.

مدل 16 گیگابایتی آیفون SE در حدود 160 دلار برای اپل هزینه بردار است، یعنی قطعات به همراه هزینه تولید به این رقم می‌رسند. اما اپل چه مقدار هزینه بیشتر برای ظرفیت‌های بالاتر می‌کند؟ در طی این سال‌ها بسیاری از مشتریان و مفسران اپلی خواهان اسلات کارت حافظه در دستگاه‌های اپل شده‌اند. اما اپل بنا به دلایلی هرگز به این خواسته تن نداده است. می‌‍تواند یکی از دلایل مهم، 100 دلار اضافه برای هر ظرفیت بالاتر باشد. آیفون SE با ظرفیت 64 گیگابیت در حدود 170 دلار هزینه دارد و این یعنی اپل از 100 دلاری که بابت ظرفیت بالاتر می‌گیرد تنها 10 دلار را هزینه می‌کند!

استقبال کلی از آیفون SE خوب بوده است. در چند سال گذشته کمپانی‌ها رو به افزایش سایز دستگاه‌ها آورده‌اند و یک دستگاه 4 اینچی با سخت افزار قدرتمند یک دستگاه مناسب برای اپل محسوب می‌شود. البته فروش آیفون SE آن چنان امیدوار کننده نبوده و در مقایسه با پرچمداران اپل بسیار پایین بوده است.