آیفون X با صفحه نمایش Super Retina ٫ 5.8 اینچ ٫ قابلیت تشخیص چهره و بدون دکمه هوم معرفی شد

معرفی آیفون X
94%
انقلابی ترین آیفون اپل بعد از ۱۰ سال

بررسی آیفون X

آیفون X یا همان آیفون 10 بهترین آیفون و آغاز کننده تکنولوژی های جدید اپل برای راه ۱۰ ساله بعد

  • طراحی
  • گرافیک
  • تکنولوژی
  • کیفیت
  • دوربین

قابلیت های بی نظیر آیفون X

بالاخره اپل از انقلابی ترین آیفون خودش پس از ۱۰ سال از رونمایی اولین آیفون حالا آیفون جدیدش را به نام آیفون X  و iPhone X که به گفته خود اپل آیفون ۱۰ خوانده می شود معرفی کرد .

آیفون X را همان آیفون 10 به گفته تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل :  گل سرسبد آیفون ها و هوشمند ترین موبایل است که راه فناوری و تکنولوژی را برای دهه آینده تعیین خواهد کرد .

بیش از ۱ دهه هست که قصد تولید آیفونی داریم که تمام صفحه باشد و آیفون X تحقق همان دیدگاه هست . جانی مدیر عامل طراحی اپل گفت :‌ ما ۱۰ سال پیش با معرفی اولین موبایل لمسی انقلابی تازه در گوشی ها کردیم و حالا آیفون X ادامه این راه با تکنولوژی جدید تر و تمام صفحه هست

جالب است بدانید آیفون X از طرف اپل به اسم آیفون ۱۰ هم خوانده شده

آیفون 10 دارای صفحه نمایش ۵.۸ اینچی با کیفیت Super Retina ( از رتینا با کیفیت تر ) – با رزولوشن 1125*2436  و 458 پیکسل در هر اینچ با پشتیبانی از HDR و  Dolby Vision و HDR10 و همچنین تکنولوژی True Tone می باشد .

آیفون X دارای یک طراحی کاملا شیشه ای  که حاشیه های کوچک و گوشه های گرد دارد و در شیشه ای از جنس استنلس استیل قرار گرفته است. هر دو رنگ آیفون X دارای قاب های سیاه و سفید با یک شکل بی نظیر هستند و  با داشتن نماد IP67 دارای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. همچنین در رنگ های Silver or Space Gray, عرضه خواهد شد .

آیفون x iPhone x آیفون 10 iPhone 10
آیفون x
iPhone x
آیفون 10
iPhone 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صفحه نمایش و کیفیت آیفون X :

صفحه نمایش OLED اولین بار در آیفون X قرار گرفته که اینبار رنگ های بسیار واقعی تر از قبل دارد و همچنین پشتیبانی از  رنگ های متنوع، که کنتراست  میلیون به یک هست.  پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10، و True Tone، با تنظیم صفحه نمایش برای مطابقت با نور محیط کیفیت خارق العاده به کاربر می دهد .

آیفون X | آیفون ۱۰ آیفون 10 آیفون ایکس
آیفون X | آیفون ۱۰
آیفون 10
آیفون ایکس

آیفون X به کمک سیستم عامل آی او اس 11  با تکنولوژی صفحه لمسی چند حالته بدون استفاده از دکمه هوم و فقط با کشیدن دست به بالا و پایین و کار می کند . آیفون ۱۰ دارای یک پردازش گر به نام A11 Bionic با ۶ هسته و  GPU گرافیک با ۶۰ فریم در ثانیه عمل می کند. این آیفون دارای طراحی شیشه ای و ضد زنگ هست که دارای یک دوربین جلو ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت سنسور تشخیص چهره یا همان Face ID می باشد .

آیفون X
آیفون X

تکنولوژی تشخیص چهره یا همان Face ID در آیفون X :

قابلیت تشخیص چهره که در آیفون X  رونمایی شد بسیار قدرتمند هست ! به طوری که با استفاده از دوربین 7 مگاپیکسلی TrueDepth رو به جلو و پروژکتور نقطه ای ، دوربین مادون قرمز و چراغ سیل، به منظور دقیق تر مشخص کردن تشخیص چهره کاربر ساخته شده که می تواند برای باز کردن گوشی و محافظت از اطالاعات شخصی و همچنین تایید هویت برای Apple Pay استفاده نمود . 

آیفون x
آیفون x

با ترکیب این تکنولوژی ها، اپل ادعا می کند که شناسه و سنسور Face ID می تواند چهره کاربر را تحت شرایط مختلف تشخیص دهد ( یعنی با استایل های مختلف )  و نمی توان توسط عکس های فریب کارانه گوشی را باز کرد . در حالی که : طبق امار اپل درصد اشتبا ۱ در ۱ میلیون بار هست !  در مقابل  سنسور تاچ ای دی که ۱ به ۵۰ هزار هست . این بدان معنی هست که Face ID  خیلی قوی تر ساخته شده است .

تشخیص چهره آیفون X
تشخیص چهره آیفون X

دوربین های آیفون X و کیفیت و تکنولوژی استفاده شده در آن :

در پشت آیفون X  دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با ۲ لنز حرفه ای قرار گرفته که دارای یک فلش True Tone  چهار ضلعی با تثبیت کننده تصویر دوتایی میباشد  ، همچنین حالت پرتره با نورپردازی پرتره در هر دو دوربین جلو و عقب وجود دارد  و حالت روشنایی شکلی مثل استودیویی را برای ایجاد پرتره با حالت عمق میدان کم در پنج سبک مختلف نورپردازی دارا می باشد .

 

آیفون x
آیفون x

آیفون X دارای یک دوربین F / 1.8  با زاویه دید واید با یک دوربین تله فوتو f / 2.4 که هر کدام از آنها دارای فیلترهای جدید رنگی، پیکسل های عمیق و پردازنده  سیگنال تصویری جدید برای پردازش شدن پیکسل است، ضبط به صورت واید ( گسترده ) رنگی، فوکوس اتوماتیک سریع تر در نور کم و عکس های HDR بهتر.

در کنار دوربین های عقب، چهار LED جدید True Tone Flash وجود دارد که دو برابره نور ارائه می دهد و شامل ویژگی جدید Sync Slow Sync برای زودهنگام روشن تر است.

 دوربین آیفون X فیلمبرداری با کیفیت و با قابلیت  تثبیت کننده ویدئو با کیفیت 4K تا 60fps و ویدئو 1080p SLO-MO تا 240fps. می باشد

دوربین آیفون X
دوربین آیفون X


در آیفون X یک ویژگی Portrait Mode جدید به نام Portrait Lighting برای دوربین های جلو و عقب آیفون X در دسترس است. نورپردازی پرتره به کاربران اجازه می دهد تا روشنایی را در عکس های خود در زمان واقعی تنظیم کنند، و جلوه های روشنایی استودیویی را ارائه می دهند.

قابلیت AR در دوربین های آیفون X

هر دو دوربین جلو و عقب در آیفون X با طراحی AR طراحی شده اند. دوربین ها به صورت انحصاری کالیبراسیون شده اند و دارای ژیروسکوپ های جدید و شتاب سنج برای ردیابی دقیق تر حرکت هستند.

آیفون x آیفون ایکس
آیفون x آیفون ایکس

این قابلیت در واقع بیشتر در بازی ها و بعضی اپلیکیشن ها به کار می رود و  کاربر می تواند با کمک چیپ   A11 Bionic از تکنولوژی جدید AR لذت ببرد

 

شارژر آیفون x
شارژر آیفون x

شارژ بیسیم و شار‌ژ‌شدن بیسیم آیفون X :

بالاخره شایعات به واقعیت پیوست و آیفون های جدید از شارژر های بیسیم که تاییده Qi-certified داشته باشند پشتیبانی می کنند.

در کنفرانس اپل لوازم جانبی جدیدی معرفی شد : ۲ پد شارژر وایرلس از شرکت های Mophieو Belkin معرفی شدند . البته خود اپل هم از لوازم جانبی جدید خود به نام AirPower که پد وایرلس شارژر هست رونمایی کرد . این پد شارژر علاوه بر شارژ آیفون X و آیفون 8 قابلیت شارژ Apple Watch Series 3 و AirPods هم دارد .

شارژر وایرلس آیفون x
شارژر وایرلس آیفون x

 

آیفون X
آیفون X

 

قابلیت Animoji آیفون X  :

آیفون X  همچنین از Emoji متحرک یا “Animoji” پشتیبانی می کند، به لطف قابلیت تشخیص چهره و 3D جدید گوشی، کاربران  قادر هستند تا با استفاده از این سنسور ایموجی های که در imessage وجود دارند را با حالت صورت خود به ایموجی انیمیشن تبدیل کنند . لازم به ذکر هست که فعلا ۱۲ ایموجی این قابلیت را دارند

. بدین صورت که شما صورتتون و هر طوری که در بیارید مثلا لبخند بزنید یا اخم کنید ایموجی شکل صورت شما انیمیشن می شود و این Animoji را می توانید در آی مسیج ارسال کنید . 

با دیدن ویدیو زیر مثالی تصویری از این حرکت جالب را ببینید  :

زمان پیشفروش و عرضه آیفون X

آیفون X در ظرفیت های  64 گیگابایتی و 256 گیگابایت است که به ترتیب 999 دلار و 1149 دلار قیمت دارند. آیفون ایکس در روز 27 اکتبر به منظور پیش سفارش عرضه خواهد شد و در تاریخ 3 نوامبر عرضه خواهد شد.

 

94%
انقلابی ترین آیفون اپل بعد از ۱۰ سال

بررسی آیفون X

آیفون X یا همان آیفون 10 بهترین آیفون و آغاز کننده تکنولوژی های جدید اپل برای راه ۱۰ ساله بعد

  • طراحی
  • گرافیک
  • تکنولوژی
  • کیفیت
  • دوربین

قابلیت های بی نظیر آیفون X