آیفون 8 و آیفون 8 پلاس با طراحی شیشه ای و چیپ A11 Bionic و Gpu خود اپل معرفی شدند

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس
آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

در کنفرانس سپتامبر ۲۰۱۷ اپل از آیفون 8 و آیفون 8 پلاس با طراحی جدید رونمایی کرد. پشت ایفون 8 شیشه ای است و جنس ضد زنگی دارد – این جنس شیشه ای از جنس بسیار بادوامی ساخته شده که مخصوص گوشی های هوشمند است .

 

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس
آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

صفحه نمایش  آیفون 8 و 8 پلاس درسایز   4.7‑ inch and 5.5‑inch Retina HD displays به ترتیب در نظر گرفته شده که با کیفیت True Tone Retina HD (مبتنی در LCD ) اسپیکر های استریو که اینبار در آیفون 8 بیس صدا از آیفون 7 بسیار عمیق تر و با کیفیت تر می باشد .

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس
آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

سخت افزار استفاده شده در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس از یک چیپ 64-bit A11 Bionic  با ۶ هسته بهره مند است که نسبت به Fusion A10 ۱۲ درصد قوی تر شده ! در واقع هسته های بیشتر باعث محاسبه بیشتر می شود .

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس
آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

اپل در محصولات جدیدش مثل آیفون ۸ و آیفو ۸ پلاس از چیپ جدید گرافیک GPU که خودش طراحی کرده استفاده می کند . این چیپ می تواند ۳۰ در صد بهتر از پردازنده های گرافیکی قبلی عمل کند و روی آیفون های جدید 4.7 و  5.5-inch با صفحه نمایش Retina HD display قرار گرفته است .

دوربین آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس :‌

در این ۲ گوشی جدید  ۲ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت گوشی قرار گرفته . توسط یک پردازنده سیگنال جدید که مخصوص دوربین ساخته شده می تواند ویژگی نورپزدازی پرتره Portrait  را فعال کند که در لازم لازم به صورت اتومات  و یا با تنظیمات کاربر به موقع عمل می کند .

در ویدیو زیر نمونه ای از ویژگی پرتره را در آیفون ۸ تماشا کنید :

آیفون ۸ از کیفیت فیلمبرداری 4K در ۶۰ فریم در ثانیه بهره مند است به طوری که گوشی به ۲ میلیون ثانیه فیلم را انالیز و اپتیمایز می کند .  قابلیت اسلوموشن نیز در آیفون ۸ با کفیت ۱۰۸۰ و ۲۴۰ فریم در ثانیه عمل می کند و این یعنی ۲ برابر سرعت فریم در آیفون ۷  . هر دوربین به صورت جداگانه کالیبره می شود در حالی که حسگرها برای ارائه دقیق گرافیک واقعیت افزوده با ARKit بهبود یافته اند.

جالب است بدانید آیفون هایی که از تراشه A9 و A10 اپل استفاده می کنند هم می توانند قابلیت AR  را اجرا کنند و این در حالی هست که  اپل می گوید  در آیفون ۸  به کمک سنسورهای جدید  دوربین ها به صورت جداگانه در کارخانه کالیبره می شوند، که باعث می شود تجربه های واقعی بیشتری AR را تقویت کند‌( در واقع AR کیفیت بهتری در آیفون ۸ دارد )

شارژر بیسیم از آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس هم پشتیبانی می کند :

شارژر آیفون ۸
شارژر آیفون ۸

اپل در کنفرانس از تکنولوژی  شارژر بیسیم برای آیفون های جدید رونمایی کرد . شارژر بیسیم از آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس هم پشتیبانی می کند و فعلا اپل از ۲ برند لوازم جانبی که پد شارژر بی سیم تولید می کنند خبر داد : Mophieو Belkin

قیمت آیفون ۸
قیمت آیفون ۸

آیفون 8 با قیمت 699 دلار شروع می شود و نسخه های 64 گیگابایتی و 256 گیگابایتی دارد. همینطور برای آیفون 8 Plus قیمت آن از $ 799  شروع می شود و همچنین در حجم های 64 گیگابایتی و 256GB موجود است.

 

قیمت آیفون ۸ پلاس
قیمت آیفون ۸ پلاس

 

تاریخ پیشفروش و عرضه آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس :

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از  تاریخ ۱۵ سپتامبر پیشفروش می شود و ۲۲ سپتامبر عرضه خواهند شد . در همین بین نیز گفته شد آی او اس ۱۱ نهایی نیز در تاریخ ۱۹ سپتامبر عرضه عمومی می شود .