آیفون 7c سال ۲۰۱۶ معرفی و عرضه خواهد شد

اواخر ماه مارس امسال بود که خبرهایی از احتمال عرضه‌ی آیفون ۴ اینچی با عنوان آیفون ۶c در سال میلادی جاری شنیدیم. این اخبار چند وقتی در دهان رسانده می‌چرخید تا نهایتاً گزارشات ضد و نقیض دیگری در اعتبار آن‌ها شبهه وارد کردند. همان میزان که عرضه‌شدن آیفون ۴ اینچی در سال ۲۰۱۵ برای کاربرانی که دل خوشی از ابعاد آیفون ۶ و ۶ پلاس ندارند خوشحال‌کننده بود، تکذیب‌شدن این خبر نیز موجبات ناامیدی را به همراه داشت. حال بر اساس اطلاعاتی که سرویس GforGames منتشر کرده است شرکت چینی AUO با همکاری اپل صفحه نمایش ۴ اینچی آیفون ۷c برای معرفی در سال ۲۰۱۶ را تولید خواهد کرد.

 

اپل با معرفی آیفون ۶ و ۶ پلاس با صفحه نمایش‌های ۴.۷ و ۵.۵ اینچی به رکوردی در زمینه‌ی فروش آیفون در تاریخ فعالیت این شرکت دست یافت. این آیفون‌ها توانستند موفقیت چشمگیری برای اپل بخصوص در بازار کشورهای شرق آسیا رفم یزنند. با این وجود کاربران علاقه‌مند به آیفون ۵اس ۴ اینچی نیز کم نیستند و معتقدند ابعاد این وسیله به عنوان یک گوشی در مقایسه با آیفون ۶ و ۶ پلاس بسیار معقول‌تر است.

 

این که اپل آیفون ۴ اینچی منتشر کند یا نه موضوعی است که نیاز به بررسی دقیق از سوی کارشناسان بازاریابی این شرکت دارد. در یک سناریو ممکن است عرضه‌ی این محصول موجب تحت تأثیر قرارگرفتن فروش آیفون‌های بزرگتر شود، و در سناریویی دیگر وجود یک آیفون ۴ اینچی بتواند طیف بیشتری از کاربران اپل را راضی کند و فروش بیشتری برای این کمپانی به دنبال داشته باشد.

 

گرچه نمی‌توان به شایعات تکیه کرده و بر اساس آن‌ها برنامه‌ریزی کرد، اما حداقل می‌توان گفت که اگر از خبر عرضه‌نشدن آیفون ۴ اینچی در سال جاری ناامید شده بودید، می‌توانید با فکر کردن به عرضه‌ی آیفون ۷c در سال ۴ اینچی از شدت این ناامیدی کمتر کنید.