آیفون 7 خرابی دکمه هوم را تشخیص می‌دهد

همانطور که می‌دانید دکمه هوم در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس با نسل‌های گذشته تفاوت دارد و خبری از دکمه فیزیکی نیست. دکمه هوم این دستگاه لمسی است و با بهره گیری از موتور Taptic حس کلیک بر روی یک دکمه واقعی را به کاربر القا می‌کند. این تغییر اپل با وجود استفاده زیاد از دکمه هوم، بسیار مثبت بود و خرابی را در این ناحیه نسبت به گذشته بسیار کمتر خواهد کرد. اما در سری آیفون 7 دکمه هوم تغییر دیگری نیز داشته است.

طبق گزارش یکی از کاربران MacRumors با نام کاربری iwayne، در صورتی که دکمه هوم خراب شود، آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به شما اطلاع داده و به طور خودکار Assistive Touch را فعال می‌کند. Assistive Touch همان دکمه مجازی است که کار دکمه هوم، ولوم و … را انجام می‌دهد و میانبرهای مختلفی را دارد.

این کاربر گفته که من آیفون خودم را به شارژ زدم و خود به خود خاموش شد. وقتی که دستگاه را دوباره روشن کردم یک پیام مبنی بر خرابی دکمه هوم روی صفحه نمایش درج شد.

همانطور که گفته شد، با تغییراتی که در دکمه هوم ایجاد شده انتظار می‌رود، این دکمه دوام بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی داشته باشد. با وجود اینکه مطمئنا این کاربر مدت زمانی کمی است که از دستگاه خود استفاده می‌کند ولی دلیل این خرابی می‌تواند موارد متعددی باشد و با این یک گزارش نمی‌توان ایرادی را به دکمه هوم سری آیفو‌ن 7 وارد نمود.