سری آیفون 7 با 2 و 3 گیگابایت رم، پردازنده 2.4 گیگاهرتز A10، ضد آب و … [گزارش کامل]

شایعات آیفون 7 بسیار زیاد بوده‌اند و حال نیز که تنها 3 روز به رونمایی آن فاصله داریم، باز هم شایعات منتشر می‌شوند. گزارش جدید از سوی KGI Securities منتشر شده که اگر اخبار اپلی رو دنبال کرده باشید حتما با این شرکت تایوانی آشنایی دارید. 9to5Mac به نقل از KGI بسیاری از ویژگی‌های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را ارائه داده است که البته بسیاری از آن‌ها با اطلاعات قبلی ما متناقض نیستند.

طبق گزارش KGI، تراشه A10 اپل شامل یک پردازنده 2.4 گیگاهرتزی است که بسیار سریع‌تر از پردازنده 1.8 گیگاهرتزی A9 خواهد بود که در خانواده آیفون 6s استفاده شده است. این تراشه همچنین از پردازنده 2.26 گیگاهرتزی A9X که در آیپد پرو استفاده شده، سریع‌تر می‌باشد.

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس با سه ظرفیت 32/128/256 گیگابایت عرضه می‌شوند که حداقل 5 رنگ مختلف خواهند داشت. علاوه بر نقره‌ای، طلایی و رز گلد که در سری آیفون 6s مشاهده می‌شوند، رنگ‌های مشکی تیره و مشکی پیانو نیز از رنگ بندی‌های سری آیفون 7 خواهند بود. برای شروع ممکن است رنگ مشکی پیانو تنها برای ظرفیت بالای آیفون 7 باشد. رنگ خاکستری نیز ظاهرا در سری آیفون 7 جایی نخواهد داشت.

گفته شده که آیفون 7 پلاس با 3 گیگابایت رم همراه خواهد بود در حالی که نسخه کوچکتر آن، آیفون 7، همان مقدار رم آیفون 6s پلاس یعنی 2 گیگابایت رم خواهد داشت. احتمالا رم بیشتر برای آیفون 7 پلاس، به سبب دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی آن است در حالی که آیفون 7 از دوربین معمولی 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس دارای زوم اپتیکال، لرزشگیر اپتیکال و چند برنامه حوزه نوری دوربین خواهد بود. جالب توجه است که انتظار می‌رود هر دو آیفون 7 و آیفون 7 پلاس دارای 4 LED باشند که برای بهبود تصویر برداری در فضای کم نور به کار گرفته می‌شوند.

صفحه نمایش آیفون 7 و آیفون 7 پلاس با همان سایز و تراکم پیکسلی آیفون 6s و آیفون 6s پلاس عرضه می‌شود، هرچند آن‌ها از ویژگی‌های صفحه نمایش آیپد پرو 9.7 اینچی بهره می‌برند. در نتیجه طیف رنگ گسترده‌تری را به نمایش می‌گذارند.

در ادامه ذکر شده که اپل حسگر مجاورتی را در آیفون بعدی خود ارتقاء می‌دهد که علاوه بر تشخیص فاصله، واکنش سریع‌تری دارد و این سنسور مجاورتی جدید از ژست‌های حرکت دست نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، آیفون 7 با یک سنسور جدید برای بهبود سیستم فورس تاچ عرضه می‌گردد.

در نهایت انتظار می‌رود خانواده آیفون 7 با گواهینامه IPx7 (همانند اپل واچ) عرضه شود که بنابراین باید قادر باشد به راحتی تا 30 دقیقه زیر آب (1 متر) دوام بیاورد.

از آنجایی که آیفون 7 و آیفون 7 پلاس پورت 3.5 م.م ندارند، اپل EarPods لایتینگ و مبدل پورت 3.5 م.م در بسته بندی تمامی آیفون‌های جدید خواهند بود.

اپل به صورت رسمی در 17 شهریور از سری آیفون 7 رونمایی می‌کند. آیا برای دیدن این دستگاه هیجان زده هستید؟