آیفون 6s پلاس در مقابل گلکسی S7 اج و اکسپریا XZ [عکس سلفی]

تصاویر سلفی در تمامی شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌خورند، این تصاویر به لطف دوربین جلو با کیفیت تلفن‌های هوشمند امروزی بسیار رایج هستند. دیگر هر کسی را در هر شرایطی می‌بینی که در حال گرفتن عکس سلفی است حتی در مریضی و روی تخت بیمارستان! طبق آمار، روزانه بیش از 1 میلیون پرتره سلفی گرفته می‌شود. سازندگان تلفن‌های هوشمند نیز از این محبوبیت آگاه هستند و بر روی ثبت تصاویر سلفی با دستگاه‌های خود در هر شرایطی بسیار کار می‌کنند.

پرچمدار سونی که به تازگی معرفی شده است نیز از این شرایط مستثنی نیست. این تلفن هوشمند از دوربین جلو 13 مگاپیکسلی با حساسیت بالا (تا ISO6400)، لرزشگیر فیلم و … بهره می‌برد. حال رقبای این گوشی در چه سطحی هستند؟ این سوالی است که در این پست به آن پاسخ داده می‌شود. یک سری تصاویر سلفی با اکسپریا XZ گرفته شده است. سپس همان تصاویر با آیفون 6s پلاس و گلکسی S7 اج نیر ثبت شده است.

این تصاویر در غرفه سونی گرفته شده‌اند که شرایط نوری مطلوبی را ندارد اما باز هم برخی تفاوت‌ها مشخص است. مطمئنا بعدها پس از عرضه عمومی اکسپریا XZ و حتی آیفون 7 مقایسه‌های جامع‌تر و بهتری را می‌توان انجام داد. چون به هر حال از معرفی آیفون 6s پلاس حدود یک سال می‌گذرد اما از سوی دیگر اکسپریا XZ به تازگی معرفی شده است. یکی از نکاتی که با همین چند تصویر می‌توان دریافت، زاویه دید است. کلگسی S7 اج از این نظر واقعا عالی است و میدان گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. آیفون 6s پلاس از بقیه میدان باریک‌تری دارد و اکسپریا XZ میان این دو قرار می‌گیرد. اما نمی‌توان گفت که رویکرد یکی کاملا بهتر از دیگری است. لنز گسترده‌تر افراد بیشتری را در قاب جای می‌دهد اما لنز عریض‌تر انحراف کمتری دارد. کیفیت تصاویر واقعا عالی است. آیفون به کمک فلش صفحه نمایش باعث می‌شود در شرایط نوری کم بهتر عمل کند.

نظر شما در رابطه با این تصاویر چیست؟

توجه: تصاویر با کیفیت اصلی قرار گرفته‌اند، ممکن است بارگذاری صفحه کمی طول بکشد.

تصویر 1

گلکسی S7 اج

 

1Galaxy-S7-edge

اکسپریا XZ

1Xperia-XZ

آیفون 6s پلاس

1iPhone-6s-Plus

تصویر 2

گلکسی S7 اج

2Galaxy-S7-edge

اکسپریا XZ

2Xperia-XZ

آیفون 6s پلاس

2iPhone-6s-Plus

تصویر 3

گلکسی S7 اج

3Galaxy-S7-edge

اکسپریا XZ

3Xperia-XZ

آیفون 6s پلاس

3iPhone-6s-Plus

منبع: phonearena