بررسی آیفون نوجوانان گم شده در دریا توسط اپل

24 جولای سال گذشته (2 مرداد 1394) دو پسر 14 ساله سفر ماهیگیری خود را از Jupiter Inlet فلوریدا آغاز می‌کنند، سفری که پایان آن مشخص نشده است. Perry Cohen و Austin Stephanos مفقود شده و به احتمال زیاد تا حالا مرده‌اند. علت مرگ آن‌ها هنوز مشخص نیست، با وجود اینکه قایق واژگون شده‌ی آن‌ها در 100 مایلی سواحل برمودا در 28 اسفند 1394 یافت شده است. در این قایق آیفون آستین یافت شده است و این گوشی می‌تواند بخشی بزرگ از حقیقت آنچه که رخ داده را مشخص کند.

علاوه بر آیفون آستین، پری نیز یک آیپد داشته است. او به مادر خود پیامک داده که آیپدش از کار افتاده است که مشخص می‌کند یک گوشی دیگر نیز همراه این دو بوده است. این دو پسر از طریق Snapchat نیز یک پیام برای دوستان خود زمانی که محدوده‌ی آن‌ها طوفانی شده، ارسال کرده‌اند.

خانواده این پسرها بر سر آیفون یافت شده مشکل داشتند که در نهایت کارشان به دادگاه کشید. دادگاه حکم داده است که آیفون به اپل ارسال شود تا هر گونه اطلاعاتی که می‌توان از دستگاه به دست آورد، از جمله عکس‌ها و پیام‌ها را استخراج شود.

این آیفون زنگ زده است و اصلاً شرایط خوبی را ندارد، این دستگاه در حدود 10 ماه در آب بوده است، آیا اپل می‌تواند اطلاعاتی را به دست آورد؟ تیتان تکنولوژی برای این کار اعلام آمادگی کرده است اما مشخص نیست که چه مدت طول بکشد تا نتیجه نهایی مشخص شود.

منبع: sun-sentinel و people