آپدیت ۱۰.۱۰.۳ سیستم عامل OS X Yosemite با بهبودها و امکانات جدید عرضه شد + لینک مستقیم آپدیت کمبو

همانطور که از ساعاتی پیش انتظار می‌رفت، اپل بالاخره آپدیت ۱۰.۱۰.۳ سیستم عامل OS X Yosemite را برای دارندگان کامپیوترهای مک منتشر کرد. این آپدیت را می‌توان اساسی‌ترین آپدیتی دانست که پس از عرضه‌ی این نسل از سیستم عامل‌های دسکتاپ اپل منتشر شده است. این نسخه از Yosemite نخستین بار در ماه فوریه در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت و کاربران عضو برنامه‌ی تست بتای عمومی نیز در ماه مارس فرصت تست آن را یافتند. برای دریافت و نصب این آپدیت کافی است اپلیکیشن اپ استور مک را باز کرده و به سربرگ Updates سر بزنید.

 

دو آپدیت قبل از ۱۰.۱۰.۳، یعنی آپدیت‌های ۱۰.۱۰.۱ و ۱۰.۱۰.۲ بیشتر بر روی رفع باگ‌های مختلف و افزایش پایداری سیستم عامل تمرکز داشتند. اما ۱۰.۱۰.۳ علاوه بر سنت همیشگی رفع‌کننده‌ی باگ بودن، به قابلیت‌های مختلفی که از جمله‌ی آن‌ها از راه‌رسیدن اپلیکیشن مدیریت تصاویر جدید Photos for OS X است مجهز شده است.

 

اپلیکیشن Photos for OS X که با هدف کنارزدن اپلیکیشن‌های Aperture و iPhoto سیستم عامل مک توسعه یافته است نخستین بار طی کنفرانس توسعه‌دهندگان سال ۲۰۱۴ اپل معرفی شد. در آن کنفرانس اپل قول داد که اپلیکیشن فوق اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی از راه خواهد رسید و در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. هر چند در این زمینه اپل را چندان خوش‌قول نمی‌توان نامید، اما بالاخره موعد مذکور از راه رسیده و آپدیت ۱۰.۱۰.۳ این حرف را تحقق می‌بخشد. اپلیکیشن Photos for OS X کاملاً با سبک و سیاق و زبان طراحی به کار گرفته شده در سیستم عامل Yosemite توسعه یافته و در شکل دادن ظاهر آن روی دو عنصر شفافیت و تختی تمرکز شده است. Photos for OS X به طور کامل با iCloud Photo Library و اپلیکیشن Photos for iOS ادغام می‌شود.

 

گذشته از اپلیکیشن Photos، آپدیت ۱۰.۱۰.۳ بخش انتخاب و درج اموجی را نیز تغییر داده و به جای اموجی‌های صفحه‌بندی‌شده، شما را در صفحه‌ای بلند و قابل‌اسکرول از اموجی‌ها قرار می‌دهد. در محتوای اموجی‌ها نیز تغییرات مختلفی صورت گرفته است. برای مثال می‌توانید اموجی آیفون، آی‌مک، اپل واچ و پرچم کشورهای جدیدی را در بین پرچم‌های سابق بیابید و با نگه‌داشتن انگشت خود بر روی اموجی‌هایی که مربوط به چهره‌ی افراد هستند، رنگ پوست آن‌ها را تغییر دهید.


Screen Shot 2015-04-08 at 22.07.58

در نهایت می‌توان به افزوده‌شدن پشتیبانی از قابلیت لاگین دومرحله‌ای گوگل و مجهزشدن به API ترک‌پد فورس تاچ مک‌بوک و مک‌بوک پروهای جدید به عنوان دیگر قابلیت‌های جدید آپدیت ۱۰.۱۰.۳ اشاره کرد.

 

در صورتی که سیستم عامل کامپیوتر مکتان یکی از نسخه‌های نسل ۱۰.۱۰ است (۱۰.۱۰.۰، ۱۰.۱۰.۱ یا ۱۰.۱۰.۲) می‌توانید آپدیت کمبوی این نسخه را به حجم تقریبی ۲ گیگابایت از این لینک دانلود کرده و با نصب آن سیستم عاملتان را به نسخه‌ی ۱۰.۱۰.۳ ارتقا دهید. برای آشنایی با آپدیت کمبو می‌توانید این پست را مطالعه کنید.